Gå til innhold

kissling motor!! spørsmål!

Ranger emnet


turboascona

Anbefalte innlegg

Hehe, ja slik kan man altså ha det=P Jeg får vell egentlig bare komme meg på skola så jeg får den utdannelsen jeg vil ha.Så får vi bare se om det ikke blir 500 4matic eller cls 63 på meg om 10-15 år. Hvorfor bygge bil, når du kan få det råeste med fabrikksgaranti, og greier=P Da skal jeg nok bare gli avgårde da, aldri røre gassen mer enn man må.

Helt til man kjører av vanlig vei, trykker arimatic sport 2, og slipper løs det som bor under huven!xD

Jeg digger det rett og slett, en bil som kan være så anonym og sofistikert, også kan du kjøre ræva av så mye rart på bane=P

 

haha! =P joo sant det, på EN måte.. meen, du vil vel heller kjøre ræven av alle med en bil du SELV har bygget, med egene hender, eller ihvertfall ombygget ekstremt! =) men liker rååe fabrikkbiler og =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikter til generasjonen før den der jeg da;) Altså siste med vippelykter. Har bare sett en slik 2.0 GTI Turbo 4WD, og den hadde kjæresten til søstra mi, tror han betale omtrent 600 000 for den importert fra Sverige i 96-97. Der snakker man en bil som ble behandlet så pent at den kunne levd evig.

Vet ikke om det finnes flere slike i Norge engang, ihvertfall ingen til salgs som jeg klarer finne med "alt" altså gti turbo og 4wd.

Var en ekstremt grom bil, hadde vært gøy å se hvor den er blitt av, men jeg husker ikke bokstavene først i nummeret.

 

Når man snakker mr2, så må jeg nok si at jeg har en sterk dragning mot MK2 med kompressor av uvisst grunn=P

Men MK1 ser ut som en skikkelig misforstra racerbil som ikke hører hjemme på veien så utvilsomt en arti bil å kjøre rundt i!;)

 

kjører en rød 2.0 gti 4wd i autoslalom miljøet.. har 300 hester, vippelykter, som du mente, og går rimelig greit =P ;)

 

mr2 meningen min blir jo mk2, med 2.0 turbo, trimmet så den går som en koenigsegg =) men japansk.. ikke min smak, for lite dreiemoment, men; tøff lyd da, for å si noe positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mk1 som har kompressorversjon mk2 har turboversjon.. liker ikkje "pimpe bilene for mykje holder med et sett flotte felger muligens ny framfanger og bakfanger vist de er stygge som de er! sånn som fra 2.0l omega til 3000 må sjå orginalt ut og litt harry så stor motor så du flekker alle pappaguttene som kjem med overstyla biler med liten motor og ikkje blir igjennkjent når nokken vil annmelde deg alt de ser er en orginal omega finnes tusenvis av de ;)

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører en rød 2.0 gti 4wd i autoslalom miljøet.. har 300 hester, vippelykter, som du mente, og går rimelig greit =P ;)

 

mr2 meningen min blir jo mk2, med 2.0 turbo, trimmet så den går som en koenigsegg =) men japansk.. ikke min smak, for lite dreiemoment, men; tøff lyd da, for å si noe positivt :)

 

Hvis du har reg.nr kunne jeg tenkt meg å fått det på pm ellernosånt;)

Jeg husker jeg la meg ned på bakken for å se på dekka første gangen han kom med bilen når han hadde den, mener han han hadde 3xx noe dekk bake. Var så bredt at eneste jeg hadde sett som kunne matche var amcar med ballongdekk=P

Husker jeg ble grønn i tryne når jeg så leste hele rekka på hekken. Okei det var ihvertfall en 2 liter, GTI sto det faen meg også, men i helvette turbo, også 4WD. Ble cirka litt forelsket

jeg=P

 

Joda, er klart det er spesielt å ha noe man har laget selv og at det gir en ekstra liten kribling i den deilige følelsen det er å kjøre. Men jeg har jo litt gjort ett valg, jeg har valgt å skulle studere i mange år før jeg kan få en inntekt som er noe å snakke om. Så jeg får verken kunnskap fra teknisk skole, eller muligheten til å bruke no kunnskap i så veldig stor grad nå. Å da blir det fort til at jeg sikkert vil kominere grombil med familie.

 

 

Kongharald: Jeg sa vell aldri at bilen kom slik ut fra fabrikk, jeg sa at det er slik jeg liker den best=P

Kan litt identifisere meg med det du sier. Jeg liker ikke all plasten, men om noen bredder en Omega 20 cm i stål, på skikkelig racingvis så den ender opp med å se ut som en Saleen, så er det porno uansett=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja litt små styling er jo berre rått de orginale hjulbuene ser jo helt på tryne ut han har ikkje vert edru når han designa den bilen.. har fiksa litt på hjulbuene på min men har ikkje fått lasta opp bilder ennå helvetta teit laga til her på disse sidene.. nei rekkefirere er som regel ikkje nokke spesielt er egentlig ikkje nokke fin lyd i de heller det beste er nokk rekkefemmere og rekkeseksere der finnest ikkje nokke anna enn rå lyd men de 86 modell mr2 mk1 er jo berre så vanvittig råe liker veldig godt midtmotorbiler! sånn som honda nsx og blir jo nesten kåt av de bilene..

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å få litt hjulbuer på min jah, men får se hva som skjer. Jeg gidder ikke sette den vekk til noen så det får bli om garasjen og sveiseapparatet kommer på plass pluss en søt kompressor så det blir litt lakk etterpå. Fadern sveiser sikkert hjulbuer så det står etter om han bare får litt tid på seg.

Liker veldig godt de som fastomega har på sin bil, de er helt rååe bare! Får vell fint plass til 265 dekk eller mer da også, og sånt kan jeg like=P

 

Honda NSX er design pornografi på hjul, og motoren skuffer jo ikke akkurat den heller=D

Er en sølvfargen en her i byen, blir stående å sikle hver gang jeg ser det.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja litt små styling er jo berre rått de orginale hjulbuene ser jo helt på tryne ut han har ikkje vert edru når han designa den bilen.. har fiksa litt på hjulbuene på min men har ikkje fått lasta opp bilder ennå helvetta teit laga til her på disse sidene.. nei rekkefirere er som regel ikkje nokke spesielt er egentlig ikkje nokke fin lyd i de heller det beste er nokk rekkefemmere og rekkeseksere der finnest ikkje nokke anna enn rå lyd men de 86 modell mr2 mk1 er jo berre så vanvittig råe liker veldig godt midtmotorbiler! sånn som honda nsx og blir jo nesten kåt av de bilene..

 

NB: jeg har rekkefirer -_- =P det FUNKER ! råå lyd i min vectra hvertfall:P spøsr helt løsningen på motoren, er det innsug, forgassere, 8v, 16v, turbo, alt dette spiller inn i lydspekteret.. og det råeste som er er en skikkelig opel cih motor med forgassere.. INGENTING slår den lyden.. link med lyd fra min 2.2 =) http://youtube.com/watch?v=zDJMaHMqC_M

 

 

si hva dere vil, men innrøm dette; det er noe særegent med en cih opel motor! =)

 

Sonax: gå inn på http://www.autoslalom.no og se i fotoalbumene for løpene i 2007 0g 2006.. skal være bilder av en rød en der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja er nokken rekkefirere.. rå lyd i den der! husker det var rå lyd i mr2 1,6en min og, men det var for det meste lyd og eksos lite på nåla.. men ingenting er finere enn rekkefem og rekkeseks men de v6 og v8 har også skamrå lyd men som du seier alt etter kors motoren er bygd! men blir nok rå lyd av omegaen nå turbo begynner og nerme seg! må på fiske og tjene penger først og få den på veien

 

 

men er det nokken som veit kor eg kan få tak i sånne stag som går over dempertårna til omega 3000??

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja er nokken rekkefirere.. rå lyd i den der! husker det var rå lyd i mr2 1,6en min og, men det var for det meste lyd og eksos lite på nåla.. men ingenting er finere enn rekkefem og rekkeseks men de v6 og v8 har også skamrå lyd men som du seier alt etter kors motoren er bygd! men blir nok rå lyd av omegaen nå turbo begynner og nerme seg! må på fiske og tjene penger først og få den på veien

 

 

men er det nokken som veit kor eg kan få tak i sånne stag som går over dempertårna til omega 3000??

 

sveise selv!! og så lakke du det svart, og putte på nåke klistremerker som tåler litt varme =) det gjorde jeg i asconaen :afro

funker jævlig bra det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja er nokken rekkefirere.. rå lyd i den der! husker det var rå lyd i mr2 1,6en min og, men det var for det meste lyd og eksos lite på nåla.. men ingenting er finere enn rekkefem og rekkeseks men de v6 og v8 har også skamrå lyd men som du seier alt etter kors motoren er bygd! men blir nok rå lyd av omegaen nå turbo begynner og nerme seg! må på fiske og tjene penger først og få den på veien

 

 

men er det nokken som veit kor eg kan få tak i sånne stag som går over dempertårna til omega 3000??

 

http://www.wundergeil.dk/index.php?page=katalog&brand=1⊂=23&section=92

 

Hvis du ser på de fire nederst der såeh;)

Vet dog ikke så veldig mye om det firmaet der, men har hørt om folk som har handlet med dem å vært greit fornøyd.

Ps; Kjøp deg svarte eller hvite sideblinkglass samtidig=P De oransje er grell!

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidder ikkje kjøpe tårnstivere fra danmark da lager eg heller sjøl! har blanke blinkers ;) hadde jo masse bra der da! veit opel lager de orginalt til senator kansje de passer over fra den?

 

lag tårnstiver selv, lakk selv, putt på klistremerke. det FUNKER, det er stilig =) regner med du ikke skal ha noen showbil, og må ha det i høyglanspolert krom.. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei blir vel det motsatte av showbil så politiet ikkje henge seg opp i den og heller ikkje vil sende den til biltilsynet kver gang eg ser dei.. :P må nesten ha en stivert etter eg fann en del rust på dempertårna og litt under dempertårna må nok dra frem sveiseapparatet... de senatorane knekker vist du har 3,0l motor uten stivert regner med min og kan gjer det pga rust..

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei blir vel det motsatte av showbil så politiet ikkje henge seg opp i den og heller ikkje vil sende den til biltilsynet kver gang eg ser dei.. :P må nesten ha en stivert etter eg fann en del rust på dempertårna og litt under dempertårna må nok dra frem sveiseapparatet... de senatorane knekker vist du har 3,0l motor uten stivert regner med min og kan gjer det pga rust..

 

haha=P det er fornuftig =) er like greit at den ikke knekker sammen når du kjører i 100+ =) eller generelt ikke knekker sammen! haha=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, poenget er vell at det er mye lettere å bestille ferdig om man da ikke får blemmer av å vente=P

Å forskjellen her er vell at jeg ikke har sveiseapparat, og ikke akkurat kan sveise heller=P

Mye forskjell kan det egentlig bli om man monterer tårnstiver foran og bak?

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår