roysekk Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Hei. har en opel omega B 2.0 16V 95 modell. kjørte en tur i går i ca 80km/t plutselig så stoppet bilen, ingen ulyder eller noe, prøvde og starte bilen igjen å det gikk ikke. så såg jeg i motor rommet at registerreima hadde blitt slitt av:S. Lurer på om dette kunne ha gått utover ventilene eller noe annet evt? Takker for svar:) Siter *Golf 2, 1,6L* *solgt* *Golf 3 GTI* *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegab2,5v6 Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Er ikke bare multireima? Siter http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1566116 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roysekk Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 er nok registerreima. skrudde opp dekselet i dag å reima var i fillebiter:S. men lurte på om det kunne gå utover ventilene evt noe annet? Siter *Golf 2, 1,6L* *solgt* *Golf 3 GTI* *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 slik jeg vet har sett rundt på forumet når folk besvarer slike spørsmål, så er det ikke havari på feks : ford sin 8v ohc maskin, og så er det en volvo maskin på 8v til som ikke havarerer.... ellers trur jeg nok du har tatt noen ventiler da..? Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roysekk Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 okei. jeg skal ta av toppen å sjekke i løpet av noen dager:) Siter *Golf 2, 1,6L* *solgt* *Golf 3 GTI* *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Flere av Opel sine motorer er ihvertfall konstruert slik at du ikke får havari ved røket registerreim. Husker ikke akkurat hvilke i øyeblikket men er godt mulig din motor er en av de som overlever ett slikt uhell uten videre problemer. Lykke til og god jul;) Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 16v maskina til opel pleier å rase så det synger etter,regn med på det verste 16 nye ventiler. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Den er nok gått i knas ja. Regn med som sagt ovenfor at du må ha nye 16 ventiler, og kanskjer løftere, og kanskje stempler hvis du har hatt skikkelig uflaks. kan hende de har fått noen jævli kraftige slag... sorry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henning- Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 OT: Hvorfor sier folk MASKINA og ikke motoren? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 toyota mr2 1,6 16v har det sånn at du slepp motorhavari er vel berre det at ventilene lukker seg igjenn så du slipper og få de planta i stemplene... prøv og hiv på ei reim og sjå.. om ikkje finn du mange sånne motorer og hive neddi eventuelt nokke heftigere;) Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermex Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Hive på ei ny reim åsså er det bare 2 ventiler som er skadet og knekt. Går på 3 sylindre. Tar av toppen og oppdager at ventilen har rasert stempel og topp? Ikke jeg som har tatt den sjangsen:doh Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djanrune Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Jeg hadde en sierra 1.6i som tålte det. Uten en liten rift. Jeg berre bytta reg reima så gjekk den som et skubb igjen :P Men mulig 16v omega motorer tåler mindre.. Siter Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil) Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)- Opel Omega 2.0i GL (1991) ++ litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlbusDumbledore Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Mellomrommet mellom ventil og stempel på 16V er for lite til at bilen slipper fra det, mener jeg. Sansynligheten (hvis det er register din som har røket, og ikke viftereimen) er at en eller flere av ventilene er bøyd, ødelagt. Bør sjekke, og hvis de er ødelagt men stemplene er fine, kan du kjøpe en brukt topp til bilen din. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RRS Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 I følge autodata, så tar ventilene i stemplenne ved registerras. Siter 4x Omega A 2x Senator B 1x Century 80" 1x Mazda 323 83" grevling 1x Passat 00" grevling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg