Gå til innhold

Bilfilmer - Anbefal de beste!

Ranger emnet

Lasseleeten

Anbefalte innlegg

Heisann

Tenkte vi kunne anbefale noen bilfilmer her.

Gjerne rate de også på en skala fra 1 - 10.

Da får vel jeg starte =)

The monstertour - 6

Norsk film. På en måte en dokumentar =]

Fin evo han har, men blir litt kjedelig i lengden. Men er med endel banekjøring =)

Gatebilfilmen 07 - 5

Norsk film.

Bah, vakke noe særlig denna. Greit nok med fete biler men det finnes vel grenser. Er en bilfilm og han karen bruker en halvtime på å finne den beste spriten.

The fast and the furious 1, 2 og 3 - 6, 6, 5.

Fra USA elns.

Detta er jo en

De begynner å gå litt for mye bort fra bil spør du meg. Får håpe 4ern er litt bedre enn 3ern.

Håper flere joiner denna og anbefaler noen filmer =) Gjerne filmer som viser litt av det tekniske på biler, ikke bare showfilmer som Redline, F&F osv. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Convoi - 9

Amerikansk trailerfilm.

Inneholder trailere, politi, humor og den amerikanske roadtrip stemningen.

Smokey and the bandit 1, 2 og 3. Karakterer 9, 7, 5

Begynte med en artig film med både trailer og trans-am kjøring. Litt humor, litt damer, og masse biljakter.

De greide ikke å gjennta suksessen like godt på nr 2. og 3.

Bullit - 7

Det er ikke en ren bilfilm, men den inneholder en laaang og kul biljakt på slutten.

Gone in 60 seconds (1970 tallet) - 9

Masse kule biler, mye grisekjøring, og en lang biljakt på slutten

Gone in 60 seconds - 8

Som den over, men litt mindre fokus på bil enn originalen.

Driver - 7

Denne er ikke en ren bilfilm, men bra handling og underholdene kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxi 2,3 - 6,6

Fransk taximann kjører en Peugeot rundt om overalt.. Kul og morsom kjøring.. Stortsett bare kjøring og action i denne filmen.

The Transporter - 5

Handler om en fyr som skal frakte "farlig" gods uten å stille spørsmål. Er litt rå kjøring med den BMW'en hans.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra filmer her ja!

Noen som veit om en "dokumentar" om noe bil saker da? =) Gjerne bygging av en heftig bil eller lignende =D

Veit NRK sendte en dokumentar om en i Trøndelag som bygde en Merce 190 Turbo for noen år tilbake!

Trur den ligger på google-video elns. "Prosjekt turbo" trur jeg programmet heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flåklypa grand prix er og blir den beste bilfilmen, får alltid ståpels på ryggen når il tempo gigante blåser forbi blodstrupmoens el rapido, eller hva den nå heter....

Boomerang Rapido vil jeg tro den heter :)

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var det den het ja;)

men har altid lurt på hvor dem hentet motorljuden på bilene i filmen fra, Il tempo gigante høres tidvis ut som en gammel volvo synes jeg, boomerang rapido må gudene vite, men når blodstrupmoen har vært å saget litt på superrettometerfordeleren på giganten, og kjører ned fra flåklypa-berget, da er jeg sikker på at det er en volvo med litt lite lyddempere dem har henta lyden fra;)

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider