Juristen Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Hoppla! Ref en annen tråd her lurer jeg litt på hvor bred en brannbil er. Store Scania-modeller er vel mye brukt, men det finnes sikkert mye andre modeller som er vanlige blant brannbiler også... Hvor brede er disse, sånn cirka? 2,5 meter? 3 meter? Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 er det nåke breiare enn en vanlig lastebil då? 2.50- 2.60 vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Kommer vel somregel på brannbilen, selv om de er basert på normale lastebiler en ser daglig, er det forskjellige firmaer som lager påbyggene, sp det kan være en forskjell og. De bruker også en del forskjellige lastebil typer, lokalt har vi faktisk en Mercedes Unimog, og noen diverse Volvo og Mercedes lastebiler. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Fra Scanias svenske hjemmeside ser jeg at CrewCab-hytta deres er 2430mm bred uten speil. Om påbygget er bredere enn hytta vet jeg ikke, men det er som regel ikke ønskelig å ha noe bredere profil enn nødvendig på slike kjøretøyer. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Fra Scanias svenske hjemmeside ser jeg at CrewCab-hytta deres er 2430mm bred uten speil. Om påbygget er bredere enn hytta vet jeg ikke, men det er som regel ikke ønskelig å ha noe bredere profil enn nødvendig på slike kjøretøyer. er samme med lengden og, brannbiler trenger og komme til en god del plasser, og det kan være ganske trangt, hvis bilen er for brei eller lang, kan de slite med og komme frem til brannen, er en del nye boligområder lokalt som er bygget for trange for brannbiler, er idiotisk... Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Så basert på det dere sier her , antar jeg at en brannbil er sånn cirka 2,5 meter bred...? Takk for hjelpa. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 2,5 meter ja. påbygg går som regel ikke lenger ut en hytte. hvertfall ikke på brannbiler :) Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drQ Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Hoppla! Ref en annen tråd her lurer jeg litt på hvor bred en brannbil er. Store Scania-modeller er vel mye brukt, men det finnes sikkert mye andre modeller som er vanlige blant brannbiler også... Hvor brede er disse, sånn cirka? 2,5 meter? 3 meter? Jada, jeg vet at tråden begynner å bli gammel, men jeg fant noen linker som burde være av interesse: Egenes Brannteknikk AS En "kompakt bil" med 2,3 m bredde. Altså finner du nok ikke smalere biler, og en litt større (og Scania) vil sikkert være mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 maks bredde er vel 2.55, så tipper de fleste større lastebiler er dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg