Gå til innhold

trimming av audi V8?

Ranger emnet

michaelaudi

Anbefalte innlegg

Mikkel : prater du om en audi v8'en eller a8'en?

jeg er igang med å tenke ut et turboprosjekt med en audi v8

Altså, hvis jeg har forstått ting riktig så trenger jeg et twinturbo oppsett, altså, en turbo for hver "rekke"?

Nye råder og stempler, samt forsterke topppakningen (tykkere) og/eller bytte til lavkomp stempler for å senke kompresjonen i motoren.? deretter fore den ned til 4 liter for at den skal tåle trykk ved å sette stålforinger i sylinderene?

men ville ikke et biturbo oppsett være bedre? en mindre turbo på den ene siden, og en større på den andre?

andre ting jeg bør få med for å forhindre at dne raser for meg?

-hyllish

Jeg snakket om den "dårlige" utgaven. Jonus bygger på den nye 4.2 fra A8..

Biturbo som i S4 etc er to like turboer da??

http://www.o34motorsport.com De har alt du trenger...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Det er helt annen "bore spacing" på 4.2, så det er IKKE en oppboret 3.6. Det er to helt forskjellige motorer selv om de utvendig ser like ut.. 3.7 fra A8 har samme "bore spacing" som 4.2, men kortere slaglengde. 3.6 er en helt egen sak som ble lagt på hylla da Audi V8 gikk ut av produksjon.

Største hinder er girkassen om man har automat, som er presset nesten til det maksimale av hva den tåler allerede med original motor. Dette er et hinder for noe særlig videre trimming utover en enkel trimchip som man sannsynligvis ikke merker stort til.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider