Gå til innhold

Girkule med led-tall som viser giret?

Ranger emnet

fred_stian

Anbefalte innlegg

jeg har lenge planlagt å lage en slik selv, men da skal jeg ikke ha displayet der som på bildet. jeg har en 200sx s13 og jeg tenkte å ha displayet (bestående av bare et 7-segmentsdisplay)rett ved siden av der man stiller på temperatur og vifter inni coupeen.

jeg vil ha det fordi det av og til kan være greit i noen sammenhenger ved for eksempel forbikjøring eller banekjøring der ting skjer veldig fort, når dama skal kjøre bilen slik at jeg kan kjefte når hun kjører i feil gir:P og pga gadgetfaktoren:)

nå går jeg på data/elektronikk og har fått med meg en ganske ivrig lærer og kanskje en hel klasse som vil være med å hjelpe:) håper det blir bra, til en pris på maksimalt 30,- hehe:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hehe Dette må da vel være den mest fjåmete "styling" dritten jeg har sett til nå...

Att man har display med gearvisning på dashbordet på en bil med sequensiell kasse er selvfølgelig helt forståelig, men på en bil med h-gearing....

Og, har du så lite peiling på bilkjøring så du må se ned på stanga for å se hva slags gear du skal benytte deg av ved en forbikjøring, bør du vel heller konsentrere deg om å ligge bak.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som lurer på hvordan denne innretningen faktisk fungerer?

Den kan da umulig være universal, da alle bilmerker har forskjellige oppbygginger på kassene sine..

Hvor henter man signalet fra? Mulig på nyere bile at det er er elektrisk giver som kan gi et slikt signal, men det er det ihvertfall ikke på de bilene jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider