Gå til innhold

Hvor godt bør 940en gå?

Ranger emnet


940 turbo 1995

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte litt ikveld og det ble et lite "race" mot en Honda Crx vtec. Dro såvidt ifra den med 3 stykker i bilen. Går 940en normalt då? Bilen har ecomax chip 3" eksos og ca 1bar ladetrykk. Hondaen veier vel 5-600 kilo mindre og har 160hk. Bør eg være flau eller fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte litt ikveld og det ble et lite "race" mot en Honda Crx vtec. Dro såvidt ifra den med 3 stykker i bilen. Går 940en normalt då? Bilen har ecomax chip 3" eksos og ca 1bar ladetrykk. Hondaen veier vel 5-600 kilo mindre og har 160hk. Bør eg være flau eller fornøyd?

 

Du bør vel være fornøyd med å vinne hvertfall :)

 

Hva sier kg/hk forholdet mellom de to bilene deg da?

 

Skal ha ganske mye mer effekt enn den du kjører mot for å virkelig legge dem langt bak deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en saab 900 turbo gen2, med 185hk org, går faktisk latterlig godt!

og på speedparts får man steg 3elr 4 til 11lakser, vips 250-60hk, så saaber må ikke undervurderes;)

er selv oppvokst med saaber, men så kjøpte jeg meg volvo, mest på grunn av tilgjengeligheten på biler.. og retthjulstrekk

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 2001 sabb 9 3 turbo med chip og 3" eksos og litt til små snacks. Går irriterende godt syns eg. Har fått dysene mine. Jakter på turbo for øyeblikket, så skal nok få has på sabben også, enn så lenge. Og Vovlo, eg skal være på utkikk så får vi ta en liten test hvis vi treffes en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekt hk forholdet skal være bedre på hondaen ja. ca 2kg mindre pr hest. Så kan vel ikkje klage:) Men må ha litt mer hk, blir frakjørt av en kompis med sabb 9-3 turbo.

 

Du tar han vel på dreiemomentet da =) Vtec med 160 hester er vel 1,6 liter, noe som vil si turtallsmaskin uten dreiemoment på lavt turtall.

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår