B230ft Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 kjøpte meg 4 håkkipøkker i dag, skal lage til motorfester på en kompisæ 240 uti romjula, hvis det er sukess så bruker jeg nok bare det på 740'ien.. men, er det noen som veit om bolten står eksentrisk på 240 eller 740? regner med den står "sentrisk" på 240, men går det an å bare bruke gjennomgående bolt på 740 og? hvis ikke er det jo greit tapsprosjekt med håkkipøkk motorfeste! jeg driter i de styretappene, borrer bare hull i midten, og dreier ei hylse i rustfritt jeg presser nedi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AR racing Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 ut fra det eg husker står det i senter på 740 også.. så det skal funke med gjennomgående bolter.. har hockey pucker liggende til min bil også.. men det er escort mk1 me b20 :D så d kan vel kje sammenlignes.. :usa: Siter Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt, corrado g60, kadett c 75, escort mk1++ OPEL 4EVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 heh betalte 15,- pr pøkk på G sport, så er jo værdt et forsøk hvertfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 hockeypucker blir jo omtrent det samme som å skru motoren rett i ramma...Vibarasjonene vil uansett overføres via bolten i midten og ned i ramma. De orginale motorfestene har ikke bolt igjennom, men 2 store anleggsflater med gjengestang på topp og bunn med Rein gummi mellom...limt. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 blir en del vibrasjoner ja men ikke på lik linje som med rett i ramma. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 nei men det kan ikke være langt unna..! ;) hehe, mulig det bare er jeg som haater at det skrangler inni en bil... takluka og noe bak speedo'n rista i min på tomgang, grusomt irriterende. Tørr ikke tenke på hvordan det er med motor ca "rett" i ramma. Og jeg brukte typen "orginal", bare mye kraftigere, og med m10-gjenger istenfor m8 som er orginalt, så måtte borre litt i motorfestene da. Motorfestene er forresten ikke eksentriske, men det står det lenger opp og. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 men jeg lurer på om det ikke er bedre og lete etter kraftige industrifester sm passer på mål sånn ca iaffal. koster litt men dæven da holder det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AR racing Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 viss du kjøre me ein late motor e det ingen problem me org. motorfester men har selv prøvd med forsterka motorfester fra pedersen racing på min b20.. å selv den reiv motorfeste fra hverandre.. hockey pucker funker fett d, men d rister litt meir.. men det er stor forskjell på rett i ramma å pucker. men legg ei syltynn gummi matte mellom motorfeste og ramma.. hindrer "gnisselyd" onna hardt pådrag :p Siter Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt, corrado g60, kadett c 75, escort mk1++ OPEL 4EVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 jau, skal ha gummi mellom festet og bolten både oppe og nede, for å ta opp mest mulig, men er jo bare for å prøve, blir de jævlig, så er det bare å bytte til noe annet.. kosta som sagt 15,- pr pøkk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 var ikke noe sukess med håkkipøkker på 240'ien hvertfall..tror jeg skal lage til en ordning med noe polyurethane og greier, å prøve på min bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Hvorfor blei det ikke noe suksess? Vibrasjoner? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 jepp, mye.. når en starta bilen var det jo som om bussen ville krype utav sitt eget kaross! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 hehe, ingen sukse also? :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 nei det var rett å slett dass. allt vibrerte, og som sakt, det virket som om bussen ville hoppe utav sitt eget kaross. bolten står kun i senter på det ene motorfestet, mens på andre siden står styretappen i senter, så jeg bare borret opp det hullet, og brukte gjennomgangs bolt. stor sannsynlighet for at det hadde blitt bedre om jeg hadde lagd en patent med noe gummi over festet og, men ærlig talt, hvor mye flekser en hockeypuck? skiftet til 240 dieselfester, det var mye bedre Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Kjøp maskinfester på ei industrisjappe... Det er det som funker bra til sånt... Kjører med det på min og der er det lite vibrasjoner fra motor og den står børr stille... Trur jeg brukte industrifester som var Ø70x40 m 15mm alu spacer i hver ende.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.