Gå til innhold

E85 Erfaringer?

Ranger emnet


v242tic

Anbefalte innlegg

 

Men har merka meg at e85 pumpa til statoil nardo pumper utrolig sakte. Tar jo en evighet å fylle opp tanken.

 

Det har skjedd meg et par ganger i hhv Asker og Charlottenberg også. Vet ikke om det er fordi tanken er nesten tom eller om det finnes noen annen logisk forklaring.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjennom første tank ligger forbruket på ca 1,25 liter pr mil. Og siden det er sommer har jeg heller ikke merket noe til eventuelle startproblemer.

 

Men har merka meg at e85 pumpa til statoil nardo pumper utrolig sakte. Tar jo en evighet å fylle opp tanken.

 

Har startproblemer om sommeren også jeg :p *må finne ut av dette*

 

Ja, pumpa på nardo er utrolig treg, hele tiden. Av og till skulle jeg ønske jeg hadde 100 liters tank for å slippe å fylle så ofte, men vet ikke om jeg har tolmodighet til å stå å fylle i 20min for å få full tank, synes det er ille nok med 40liter :p

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer ECUn til å tro at det er dritkaldt slik at kaldstartsanrikningen ("automatchoken") blir deretter.

 

Les og lær:

http://etanol.nu/forumrecover/viewforum.php?f=12

 

 

Jeg har datasprut, så trenger nok ikke den for å få det til..

 

Men det så ut som en meget bra nett side, så takker så mye for den, skal sette meg ned og lese i morgen :D

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaska på en justerbar regulator på volvoen i går. Ligger på rundt 4,5bar trykk nå (2,5 org. på lh2.2). Går vel bedre på litt lavere turtall. Spenningen ut fra lambdaen flakser mellom 0,2 og nesten 0,9v ved pådrag.

 

Men en ting jeg stusser over: Når jeg først starter (motoren er driftsvarm) så ligger den på ca .55v hele tiden. Ruser jeg så opp motoren og lar den synke tilbake til tomgang igjen så varierer signalet fra 0,3 til 0,7v hele tiden. Legger seg ikke tilbake på ~0,55v. Noen spesiell grunn til det?

 

Stakkar bensinpumpe din :S Den ser nok motstand, lol...

Kjøp deg noen skikkelige dyser isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har datasprut, så trenger nok ikke den for å få det til..

 

Men det så ut som en meget bra nett side, så takker så mye for den, skal sette meg ned og lese i morgen :D

 

Da blir livet så meget enklere. Du må ta i skikkelig på kaldstartsanrikningen. En som har laget sin egen boks har 60% forlengelse under kaldstart, og det er fortsatt litt i snaueste laget.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar bensinpumpe din :S Den ser nok motstand, lol...

Kjøp deg noen skikkelige dyser isteden.

 

De som kjører gammel volvo med batchinnsprøytning kan jo bare lodde sammen en flexituneII og kjøre ivei.

 

http://www.flexitune.se/

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar bensinpumpe din :S Den ser nok motstand, lol...

 

Virker det så virker det...

 

Men var kanskje litt for rask til å si at det ikke var noen startvansker. De siste dagene har ikke temp'en vært mer enn 5-7 grader om morgenen og da må man kunne triksene sine for å få start på bilen. Første forsøk er dødfødt, men da vrir man bare ca 2 sekunder. Andre forsøk (fortsatt bare 2-3 sekunder på starteren) og den fyrer såvidt. Hoster og harker på alt for lavt turtall og stopper. På tredje forsøk, med bittelitt gass starter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips er som du sier å kjøre korte forsøk på starteren. En del biler har bare anrikning de første sekundene for å unngå at motoren blir sur. Min erfaring er at man bør vente minimum 10sek mellom hvert startforsøk. Da får noe av drivstoffet fra forrige startforsøk tid til å fordampe.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker det så virker det...

 

Men var kanskje litt for rask til å si at det ikke var noen startvansker. De siste dagene har ikke temp'en vært mer enn 5-7 grader om morgenen og da må man kunne triksene sine for å få start på bilen. Første forsøk er dødfødt, men da vrir man bare ca 2 sekunder. Andre forsøk (fortsatt bare 2-3 sekunder på starteren) og den fyrer såvidt. Hoster og harker på alt for lavt turtall og stopper. På tredje forsøk, med bittelitt gass starter den.

 

Ja, men du dreper pumpen din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal også sies at du risikerer å brenne dysene :P men, men.. om du vil riske motoren for å kjøre e85, istedenfor å bruke et par lapper på dyser, så.. be my guest, det er jo ditt valg, din motor og din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår