Gå til innhold

E85 Erfaringer?

Ranger emnet


v242tic

Anbefalte innlegg

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var hos stensbøl i dag. Han hadde bremset en subaru på ca 260hk. På den var det 2 program, ett for E85 og ett for 100 oct race fuel. og den gikk litt dårligere på E85. Så det er kansje ikke så bra som mange tror.

 

Stemmer nok bra det at ikke alle motorer liker E85 like godt.

Ikke alle som er like flink få det til å funke bra med E85 heller:wonder:.

 

Har stor tru på å bruke E85 på FK.

Bla siden den har ganske høy komp kontra eldre turbomotorer.

Skal prøve på min 945 iløpet av vinteren.

Bruke 968 dyser på org lmm å se om det kan funke.

Tenker montere en kraftigere fuelpumpe og juster opp fueltrykket litt og.

Føler meg ganske sikker på at det kommer til å funke bra.

Kjører en GT28RS turbo og alu cooler samt 3" eksos.

Chippa begge boksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok bra det at ikke alle motorer liker E85 like godt.

Ikke alle som er like flink få det til å funke bra med E85 heller:wonder:.

 

Har stor tru på å bruke E85 på FK.

Bla siden den har ganske høy komp kontra eldre turbomotorer.

Skal prøve på min 945 iløpet av vinteren.

Bruke 968 dyser på org lmm å se om det kan funke.

Tenker montere en kraftigere fuelpumpe og juster opp fueltrykket litt og.

Føler meg ganske sikker på at det kommer til å funke bra.

Kjører en GT28RS turbo og alu cooler samt 3" eksos.

Chippa begge boksene.

 

Det høres intresankt ut. må kom med litt info når du har testet.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av piggyback-systemene (som fuelcat er et av) har en innbygd kaldstartfunksjon. Om den er tilstrekkelig for norske forhold er en helt annen sak. Det avhenger av boks og bil.

Er ikke den innebygde funksjonen god nok finnes det dog enkle måter å fikse kaldstarten på.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av piggyback-systemene (som fuelcat er et av) har en innbygd kaldstartfunksjon. Om den er tilstrekkelig for norske forhold er en helt annen sak. Det avhenger av boks og bil.

Er ikke den innebygde funksjonen god nok finnes det dog enkle måter å fikse kaldstarten på.

 

Problemet er nok ikke at den ikke får nok fuel... Problemt ligger heller i at et std tenningsalegg på en gammal bensinmotor ikke greier å fyre satsen vil jeg tru...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testa E85 på min b230a noen tanker.

akkurat nå kjører jeg på 50% e85 og 50% blyfri 98.

 

De erfaringene jeg har hittil er at det ikke er mye forskjell annet en at jeg har høyere tomgang og det er Lettere å starte når det er kaldt en med bare blyfri 98.

Syns motoren går bedre og jevnere på tomgang og når det er kaldt ute.

Når jeg kjører på denne blandingen skrur jeg blandins skruen under forgasseren en halv runde ut for å kompensere for at man trenger mer e85 i forhold til bensin.

Hvis jeg ikke gjør dette så får jeg dårligere aks pga for mager blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du 50:50 er det ingen hensikt å bruke 98-oktan. Blandingen vil ha ~102RON uavhengig av om bensindelen er 95 eller 98.

 

Var det jeg hadde på tanken fra før så.

 

Driver å måler hvor langt jeg kommer på en tank, bilen bruker 2 liter mila til vanlig med relativt hard kjøring uten å tenke på forbruk.

 

Syns det er rart med kaldstart.

Det sies at det skal være vanskeligere å få start i kaldt vær, men bilen min starter lettere.

Har overhalt hele tenninga med ny fordeler, hallgiver, fordelerlokk, rotor, tennplugger, og coil. kansje det har noe med saken å gjøre?

bilen starter lett uansett, men lettere med 50% e85 når det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos stensbøl i dag. Han hadde bremset en subaru på ca 260hk. På den var det 2 program, ett for E85 og ett for 100 oct race fuel. og den gikk litt dårligere på E85. Så det er kansje ikke så bra som mange tror.

 

Høres merkelig ut....

Men, det kan vi jo enkelt finne ut..

 

Er det ingen her inne med megaskvirt, bredbandslambda, etc. som kan kjøre noen tune på e85 og bf98? Den støtter jo to maps og så kan vi forumfolket evnt spleise på dynoruns bf98 vs e85.. Man får somregel lov å kjøre flere runs, så holder vel en timebest på dyno,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres merkelig ut....

Men, det kan vi jo enkelt finne ut..

 

Er det ingen her inne med megaskvirt, bredbandslambda, etc. som kan kjøre noen tune på e85 og bf98? Den støtter jo to maps og så kan vi forumfolket evnt spleise på dynoruns bf98 vs e85.. Man får somregel lov å kjøre flere runs, så holder vel en timebest på dyno,

 

100oct. race fuel er vel hakket mer effektiv enn bf98 da! :)

 

Vet jo at f.eks at en Saab 9-5 turbo har 30hk. mer på e85 enn på bf95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår