Gå til innhold

E85 Erfaringer?

Ranger emnet


v242tic

Anbefalte innlegg

tror jeg skal prøve med 25l E85 og 35L BF95 på tanken neste gang jeg fyller , det blir en 40/60 blanding ( eller veldig tett på )

 

etter hva jeg ser så er det "verste" som skjer at motoren går mindre rent , men den hoster nå litt allerede , men det kommer sikkert bare av skitt i systemet så det kan jo være fint og få renset litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan vel si meg enig med turbojonas jeg kjører e85 på min 940 satt kun på justerbar bensintrykkregulator og stilte trykket litt opp ca 0,5 bar mener jeg og den går som er klokke. Har forresten sett på http://www.misab.se at det de selger som konverteringsats fra bensin til e85 er kun en bensintrykkregulator

 

Morten

91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss

86" volvo 745

Proud member of Volvo Skrensærlag :)

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja fylte 8l BF95 og 7 l E85 på tanken i dag , tanken var nesten tom , har vell kjørt en mil etter det , merket ikke så mye forandring .

 

vell eksosen min datt av , men det regner jeg med har mere med salte på veiene i stavanger en noe annet , kan være at det ble noe varmere i exosen som framskyndte prosessen litt .

 

så senere i dag er det ut og mekke exos , igjen , jeg har vell snart byttet alle delene i dette exosanlegget 2 ganger :p

 

får se hvordan bilen er og kjøre frammover og komme med litt tilbakemeldinger til dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er egentli vitsen og drive å halvblande bare for å kjøre på det...

Ingen som kjører skikkeli med krutt med rein e85 (1,5 kilo og masse fortenning) det oppimale hadde vel kansje også vært e100 men dette kommer vel ikke ennå..

jeg hadde håpet på å hente 50hk med e85, men er usikker pga høye sylindertrykk pga fortenning nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er egentli vitsen og drive å halvblande bare for å kjøre på det...

Ingen som kjører skikkeli med krutt med rein e85 (1,5 kilo og masse fortenning) det oppimale hadde vel kansje også vært e100 men dette kommer vel ikke ennå..

jeg hadde håpet på å hente 50hk med e85, men er usikker pga høye sylindertrykk pga fortenning nå..

 

Krutt nok?

http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic.php?t=2967

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja fylte 8l BF95 og 7 l E85 på tanken i dag , tanken var nesten tom , har vell kjørt en mil etter det , merket ikke så mye forandring .

 

vell eksosen min datt av , men det regner jeg med har mere med salte på veiene i stavanger en noe annet , kan være at det ble noe varmere i exosen som framskyndte prosessen litt .

 

så senere i dag er det ut og mekke exos , igjen , jeg har vell snart byttet alle delene i dette exosanlegget 2 ganger :p

 

får se hvordan bilen er og kjøre frammover og komme med litt tilbakemeldinger til dere ;)

 

Når du kjører sugemotor, vil du ikke tjene effekt på dette.

Eneste måtte vært at du kanskje får tilbake litt effekt, pga. systemet blir "renset".

 

Men, som nevnt tidligere, vil dritt løsne og havne i bensinfilter, så dette kan med fordel byttes.

 

ellers, ang. det jeg sa tidligere med % , var ment som longterm, dvs.. lh2.4 bruker gjerne 1-2 dager å tilpasse seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjører sugemotor, vil du ikke tjene effekt på dette.

Eneste måtte vært at du kanskje får tilbake litt effekt, pga. systemet blir "renset".

 

Men, som nevnt tidligere, vil dritt løsne og havne i bensinfilter, så dette kan med fordel byttes.

 

ellers, ang. det jeg sa tidligere med % , var ment som longterm, dvs.. lh2.4 bruker gjerne 1-2 dager å tilpasse seg.

 

 

vell var ikke effekten jeg tengte på når snakket om forandringer , var mere om bilen virket som normalt .

 

har kjørt 3-4 mil til uten noen merkbarforskeld .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår