Gå til innhold

Audi 90 Quattro 2.3E 10v 1990 mod fjusker/får alt for mye bensin..

Ranger emnet


Nesta89

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sliter med fjusking på min Audi 90 Quattro 2.3E 10v 1990 mod.. Er akkurat som den drukner,spesielt ved lave turtall,skyter nesten i potta..

Har sjekket: plugger,plugg/coilledninger,coil,luftfilter,kaldstartdyse,tenningen,fordeler,fordelerrotor,

tempsensorn som styrer tilførselen av bensin er skiftet.

 

Går mer normalt mellom 4,5-6k rpm,men bruker noe vanvittig med bensin,over 2 liter pr.mil.

 

Kjørte oppover en vei her der den til vanlig går fint 80 på normal kjøring, gikk da 40.

 

Opplevde også at på tur ut på E6 ga den seg på 30 på 2.gir, måtte da gire nedi 1 opptil 6k rpm for å få den til å dra. Skyter skikkeig fart mellom 5-6k rpm,der den til vanlig slutter å dra på.

 

Stilte tenninga,da gikk den som normalt, men 2 mil etterpå var den like ille igjen. Tenninga stod da riktig etterpå og hadde ikke flyttet seg..

 

Km.stand 276.500.

 

Noen som har peiling?

 

Tuuusen takk! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en NG-motor dette. Hva stilte du tenningen på (grader) og hvordan gjorde du dette?

Har du sjekket registerreima di og at alle drevene står som de skal? Høres for meg ut til at kammen kan stå feil kontra veiv. Om reima hopper over så vil også tenningen forandre seg siden fordeleren er drevet av kammen!

Ved bensinmengdefordeleren så har du luftmengdemåleren, en 'tallerken' som løfter seg proporsjonalt med luftstrømmen. Sjekket at denne ikke har hengt seg opp på noe vis?

 

Sjekk først reg.reima og gi tilbakemld.

 

Ikke sikkert det er til hjelp, men har skrevet litt om reg.reim på 2.3E her --> http://www.bilforumet.no/100-a6-ur-s4-and-s6-1991-1996/170554-bytte-kam-2-3e.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om registeret er riktig så ville jeg sjekket coilen. Siden du har en bil til med samme motor, prøv å låne coilen fra denne og se om problemet forsvinner.

 

Tenningen skal justeres på ca 15 graders fortenning, da med sikring i bensinpumperelèet og alt som trekker strøm slått av.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1.8 8v brukte for en tid tilbake ca 2 liter / mil og gikk som en dass på alt annet enn tomgang og høyt turtall. Her var det coilen som var problemet! Hadde da i forkant skiftet hele tenningssyatemet inkl. hallgiver og tenningsforsterker uten bedring.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår