Gå til innhold

Hvilken 40-42" skal jeg kjøpe?

Ranger emnet

Audi_80/nsr_wannabe

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg LCD tv, men er usikker på hvilket tv jeg skal velge. Tenkte på prisklassen 8000-14000 helst billigst mulig. Men ikke så billig det blir dårlig.

Sett litt på

Bilde - LCD TV | Hi-Fi Klubben: NAD 40A1 40" LCD TV

Sony 40" Bravia LCD TV, KDL-40D3500 - MPX

mvh.

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ikke ha kjøpt "bare" et HD-ready TV. Kjøp en full-HD TV, når du først skal kjøpe TV. Koster ikke noe spes mer...

F.eks.:

Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40M86BD 1920x1080p, 15000:1, 8ms, Full HD

Komplett.no - Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40D3500

Denne fikk bra kritikk...

Komplett.no - Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W2000 1920 x 1080, HDMI, HD-ready

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de overnevnte TV'ene, så er det Samsung sin F8-serie som er den desiderte beste av de. Det er dessverre sånn at det er en viss sammnheng mellom pris og kvalitet. NAD'en ville jeg ha styrt bort i fra. S6-serien til Samsung er også den rimeligste serien til Samsung, også den med dårligste specs. Skal du velge Sony, så velger du enten D35-serien eller du velger W3000. W2000 er gammel teknologi i dag, selv om den fortsatt er mye bedre enn S67 til Samsung.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut til nå at det står mellom disse 4 tvene:

Samsung - 40" LCD TV, LE-40F86BD

Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40M86BD 1920x1080p, 15000:1, 8ms, Full HD

Sony LCD TV BRAVIA KDL-40W2000 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Komplett.no - Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40D3500

Men er usikker, noen som gjerne kunne skrevet hvilken plass tvene kommer ut ifra deres meninger/erfaringer (nr.1-4).

Og hva er forskjellen på samsung M86 og F86?

takk for alle svar

mvh.

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. valg - F8.

2. valg - D3500.

3. valg - M8.

4. valg - W2000.

Forkjellen mellom F8 og M8:

- F8 har høyere kontrast; 25000:1 dynamisk mens M8 har kun 15000:1.

- Nyere teknologi i F8.

- Penere design på F8.

- Absolutt verdt de ekstra pengene. Husk du skal ha TV'en i mange år fremover.

Jeg jobber i en større elektronikkforretning og ser derfor alle disse TV'ene daglig. Som sagt så er W2000 en tidlig 2006-mod, så den er litt gammeldags i forhold til de andre. Den er nok like god som M8 (nesten), men D3500 er nok bedre. F8 er den med beste specs, peneste utseende og helt klart beste bilde. Hadde jeg skulle hatt ny TV nå, hadde jeg uten tvil valgt F8. Tror du nesten vil angre hvis du velger en av de andre. Hvis du har anledning til å se disse "live" i en butikk, så gjør det før du bestemmer deg. Specs på et papir klarer ikke å gi deg et riktig bilde av hvilken som er best. Ta gjerne en titt på W3000 med samme du er der. Ikke et dumt valg den heller.

Mazda 5

Opel Astra G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har LE40M87 selv, hatt den i 2 uker nå og er stor fornøyd. Kjempe TV for prisen. En kompis har den nye F8 TV'en ifra samsung, og vill ikke si at den er verdt de ekstra kronene. Bildet er ikke sååååå mye bedere. Ok det er en 100hz lcd tv men.

Best buy for penga dine er en M86 eller en M87. Fy f å klare bilder det er med HDDVD, er helt sjukt.

JT

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags signal er det du bruker? Flat-TV'er krever et bedre signal enn en CRT-TV. Dvs at vanlig analog kabeltv, luftantenne er dødfødt på en flatskjerm. Du bør minst ha en digital dekoder, helst med HDMI ut/HD-dekoder for å dra nytte av TV'en.

Det er solgt ca 6-700 000 flatskjermer i 2007, og det finnes per dags dato kun 5-6 HD-kanaler tilgjengelig, noe som er egentlig ganske så godt gjort. Selge et produkt som det enda ikke kan leveres et fullverdig signalkilde til. :)

Mazda 5

Opel Astra G

Lenke til kommentar
Del på andre sider