bpengan Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Jeg sliter virkelig med å få startern til å slå inn. Er det noen guruer som kan ofre noen minutter å prøve å forklare hva som kan være feil? Jeg har strøm inn og jeg har jording. Jeg mistenker at det er de to ledningene som kommer inn på startern det er noe med.For når jeg vrir på nøkkelen så skjer det ingenting.Hører bare en bussing og et klikk. Startern får ikke signal om å slå inn. Som helt blank på dette omeråde så spør jeg om hjelp. Hva skal de to ledningene måle når jeg vrir om nøkkelen? Trenger hjelp til å få start på bilen:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Hei. Tøft prosjekt. Kan du ta bilde av starteren slik du har kobla den og legge det ut her? Hadde samme problem på en audistarter for en måned siden. Har en misstanke om at du har kobla feil:blah: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Hmm, mener det var slik det stod når jeg tok av den forrige:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Vanskelig å se her, men kan prøve å forklare. Det skal bare 2 ledninger til starteren. hovedpluss inn på den store skruen og pluss fra nøkkelen på den øverste kabelskoen. Starteren skal KUN ha jord gjennom motoren. Den nederste kabelskoen skal ikke ha noe. edit: skal en tur bortom verkstedet nå. kan sjekke for sikkerhets skyld at dette er riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Ja, er litt vanskelig å se. Kan prøve å ta et nytt bilde. Men det går to store ledninger inn på pluss.Begge er pluss går jeg utifra. Jordinga går gjenom motorn. Det sto to ledninger på når jeg tok av den forrige startern.Den ene går til nøkkelen. Takk for at du orker å hjelpe meg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Hvis du har ledninger på begge kabelskoa, så kan du prøve å ta av den som ikke kommer fra nøkkelen. Mener det er den som er nærmest bakken. Alle femmer-startere er like så siden min starter skal jo din gjøre det også, hvis de er likt koblet. Har en ekstra starter liggende som du kan få billig hvis din er defekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Starteren min er flunkende ny.FIkk den forrige uke:P Jeg drar ut å prøve nå. Men om det ikke virker så hva er det som kan gjøre at den ikke vil slå inn? Rele eller noe? Men uansett stikker ut å prøver nå. Men hvorfor er det to kabelsko der hvis det bare er den ene som skal bli brukt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Samme. Er ikkeno som skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Men hvorfor er det to kabelsko der hvis det bare er den ene som skal bli brukt? Var nettopp det jeg ikke skjønte heller når jeg drev å kobla motoren i bilen min. Kobla feil jeg å serru, og da fikk jeg bare en sånn ekkel "buzzelyd". Tilslutt gikk jeg bare å sjekka på audien til fattern. på starteren hans var det bare 2 ledninger. 1 til hovedstrømmen og en til den øverste kabelskoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Samme. Er ikkeno som skjer. Da kan jeg nok ikke hjelpe deg mer, men jeg skal ta bilde av starteren min og hvordan den er kobla når jeg kommer hjem i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 jeg gir meg ikke^^ Her er et bilde av hvordan det skal være koblet. mål om du har 12v på den store som kommer fra dynamoen og batteriet. Deretter sjekker du at det er 12v på den øverste kabelskoen når du drar på starteren. hvis dette er riktig må du sjekke om du har GOD jording fra batteriet til motoren. Det siste forslaget mitt er å ta ut starteren og sjekke om det er tenner på svinghjulet..^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Så jævla genialt:D Stoor takk til deg:D Skal få testa alt dette i morgen. Sender en twist over til deg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford.Pow Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 hehe, har du strøm på batteriet da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Nei, jeg bruker ikke batteri for vektsparing;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford.Pow Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 haha :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg