Gå til innhold

BP`s: Audi 200 83- Tvåhundra!

Ranger emnet


bpengan

Anbefalte innlegg

Jeg sliter virkelig med å få startern til å slå inn.

 

Er det noen guruer som kan ofre noen minutter å prøve å forklare hva som kan være feil?

 

Jeg har strøm inn og jeg har jording.

 

Jeg mistenker at det er de to ledningene som kommer inn på startern det er noe med.For når jeg vrir på nøkkelen så skjer det ingenting.Hører bare en bussing og et klikk.

Startern får ikke signal om å slå inn.

Som helt blank på dette omeråde så spør jeg om hjelp.

Hva skal de to ledningene måle når jeg vrir om nøkkelen?

 

Trenger hjelp til å få start på bilen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 908
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vanskelig å se her, men kan prøve å forklare.

Det skal bare 2 ledninger til starteren. hovedpluss inn på den store skruen og pluss fra nøkkelen på den øverste kabelskoen.

Starteren skal KUN ha jord gjennom motoren.

Den nederste kabelskoen skal ikke ha noe.

edit: skal en tur bortom verkstedet nå. kan sjekke for sikkerhets skyld at dette er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt vanskelig å se. Kan prøve å ta et nytt bilde.

Men det går to store ledninger inn på pluss.Begge er pluss går jeg utifra. Jordinga går gjenom motorn.

Det sto to ledninger på når jeg tok av den forrige startern.Den ene går til nøkkelen.

 

 

Takk for at du orker å hjelpe meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har ledninger på begge kabelskoa, så kan du prøve å ta av den som ikke kommer fra nøkkelen. Mener det er den som er nærmest bakken.

Alle femmer-startere er like så siden min starter skal jo din gjøre det også, hvis de er likt koblet.

Har en ekstra starter liggende som du kan få billig hvis din er defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren min er flunkende ny.FIkk den forrige uke:P

Jeg drar ut å prøve nå.

Men om det ikke virker så hva er det som kan gjøre at den ikke vil slå inn? Rele eller noe?

Men uansett stikker ut å prøver nå.

 

Men hvorfor er det to kabelsko der hvis det bare er den ene som skal bli brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det to kabelsko der hvis det bare er den ene som skal bli brukt?

 

Var nettopp det jeg ikke skjønte heller når jeg drev å kobla motoren i bilen min. Kobla feil jeg å serru, og da fikk jeg bare en sånn ekkel "buzzelyd". Tilslutt gikk jeg bare å sjekka på audien til fattern. på starteren hans var det bare 2 ledninger. 1 til hovedstrømmen og en til den øverste kabelskoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir meg ikke^^

audistarter.jpg

Her er et bilde av hvordan det skal være koblet.

mål om du har 12v på den store som kommer fra dynamoen og batteriet.

Deretter sjekker du at det er 12v på den øverste kabelskoen når du drar på starteren.

hvis dette er riktig må du sjekke om du har GOD jording fra batteriet til motoren.

Det siste forslaget mitt er å ta ut starteren og sjekke om det er tenner på svinghjulet..^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår