aarryk Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Ah, ja. På en måte er jeg "proff" sveiser. Har gått sveiselinja og er myye sveising i Utdannelsen min. Har sveisa en del fra før og:) Er egentlig smart å gjøre en midlertidlig reparasjon. Men kan hende det holder og. Kan hende sprekken var der når jeg kjøpte bilen og. Men om jeg kjører over med Tig så vil kanskje ikke det holde i lengden.Sprekken lå egentlig veldig dårlig til og. Må jo komme til å rengjøre og så forvarme. Tror jeg bare gir det et forsøk selv jeg. Går det ikke så går det ikke. Tenkte jo jeg skulle ha grenrør uansett når økonomien tillater datasprut. Jeg har sprekk akkurat på samme sted... Vil det holde md skikkelig sveising, eller bør jeg få tak i ny? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Jeg har sprekk akkurat på samme sted... Vil det holde md skikkelig sveising, eller bør jeg få tak i ny? Vanskelig å si egentlig. Tenkte du å sveise selv eller? Da må du hvertfall lage fin fuge, forvarme også bruke penger på skikkelig elektrode som sveiser støpjarn. Da bør det holde ei god stund hvertfall. Anbefaler helst å levere den inn til noen som har kunnskap og utstyr. Kan fort bli dyrt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Vanskelig å si egentlig. Tenkte du å sveise selv eller? Da må du hvertfall lage fin fuge, forvarme også bruke penger på skikkelig elektrode som sveiser støpjarn. Da bør det holde ei god stund hvertfall. Anbefaler helst å levere den inn til noen som har kunnskap og utstyr. Kan fort bli dyrt da. Jeg sveiser ikke, men en god kompis av meg har fagbrevet som platesveiser..tror han vil fikse det. Hva slags elektrode da? Tig..? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_turbo Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 sett tråden for første gang nå, men greide ikke å gi meg. vet nesten ikke hva jeg skal si, men dette er stor respekt. kunne vert morro om du kom deg til gatebil med den. for da skal jeg hand hilse. så er det ikke varmt oppe på røros da. en av de bedre trådene jeg har sett. kul audi i vertfall å det blir en forbanna grom bil. Respekt Man. Siter 1995 modell Insane 200SX S14 Har Fått en liten front skade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 sett tråden for første gang nå, men greide ikke å gi meg.vet nesten ikke hva jeg skal si, men dette er stor respekt. kunne vert morro om du kom deg til gatebil med den. for da skal jeg hand hilse. så er det ikke varmt oppe på røros da. en av de bedre trådene jeg har sett. kul audi i vertfall å det blir en forbanna grom bil. Respekt Man. HÅHÅ! Utrolig rått! Jeg storgliser nå! Tusen masse takk:D Såklart skal du få handhilse. Kan sikkert få sitte på og om jeg skal utpå. Håper du skal fortsette å følge med. For kommer nok aldri til å stoppe å bygge denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 (endret) Jeg sveiser ikke, men en god kompis av meg har fagbrevet som platesveiser..tror han vil fikse det.Hva slags elektrode da? Tig..? Fungerer ikke med tig. Må sveise med elektrode(pinneaperat med elektroder som er beregna å sveise støpstål med. Endret Januar 14, 2010 av bpengan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_turbo Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 skulle ønske jeg hadde samme pågangs mot da kunne jeg jo hatt gamle 240'en å civicen til dama på veien igjen da Siter 1995 modell Insane 200SX S14 Har Fått en liten front skade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Da har elnettet kommet tilbake. Så får vi se om det blir start i helga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas- Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Husk film fra oppstart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Fungerer ikke med tig. Må sveise med elektrode(pinneaperat med elektroder som er beregna å sveise støpstål med. Snakket med kompisen..og de hadde sveiset mange manifolder med skikkelig tig apparat. Så får han til å fikse det i løpet av neste uke. Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Snakket med kompisen..og de hadde sveiset mange manifolder med skikkelig tig apparat. Så får han til å fikse det i løpet av neste uke. Det vil ikke holde om man sveiser med tig. KOmmer til å sprekke opp igjen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Husk film fra oppstart! Det skal jeg gjøre vettu;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin87 Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Det vil ikke holde om man sveiser med tig. KOmmer til å sprekke opp igjen;) Sant sant. Støpejern bør forvarmes og sveises med støpejernselektrode, ellers vil det ikke holde. Det er hvertfall det som er sagt i lærebøker både for materiallære og tilvirkningsteknikk mener jeg å huske. Kan sikkert sveise uten forvarming også, men da mistenker jeg at materialet kan bli svekket/sprøtt ved siden av sveisefugen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Januar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 ikkeno gnist enda. Fortsetter i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bpengan Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Da har jeg fått 5volt på hallgiver. Men forsvinner når jeg kobler til lmm. Også noen bilder av burdagsbarnet OG bila:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg