Gå til innhold

BP`s: Audi 200 83- Tvåhundra!

Ranger emnet


bpengan

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 908
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SPØRSMÅL:

 

 

 

Jeg prøver å streve meg opp til ca 450 hester.

Hva bør man gjøre forå nå det?

 

Ting jeg allerede har:

 

Nye større dyser. 680 eller 730 tror jeg.

Ny større Intercooler.

Turbo garret etellerannet dobbelkulelager som skal holde til 600gamp.

Egenlaga innsug med originalt spjell.

Chip som gjør at jeg kan lade opptil 1.9bar. Vet ikke hva den kalles?

Arp bolter til toppen og ny toppakning som skal holde.

Fuelcell.

 

 

Planene videre er da:

 

H-råder av etellerannet.

Lage et nytt åndesystem.Catchtank.

Ny clutch.

Bensinpumpe og bensintrykkregulator.

Dumpventil.

 

Noe jeg har glemt da?

Eller noe annet jeg bør oppgradere?

 

Håper noen tar seg tid til å svare på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel må du hvertfall ikke kjøpe!

 

Siste året Manta var den siste bra opeln :D Åssen vil f.eks S6 bremser passe på 200`n? Sånn ang. bremser... S6 er jo et tungt drog, så slike bremser må da være godkjent for mer guff om de passer på bilen din?

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde tenkt på bremsene fra 200 20v eller s4. De passer rett på så da skal s6 passe og.

 

Fikk jo tak i noen brembo rs2 bremser. men blir for mye ombygging for at jeg skal få brekk.

 

 

Uansett er planen å få bilen klar til vintern så den fungerer greit. Også ta den litt mer ut til våren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YEi!

 

Endelig hjemme med skikkelig kamera og nett!

 

Først noen bilder av IC feste:

 

IMG_0587.jpg

 

IMG_0588.jpg

 

Løsningen på servo:

 

IMG_0593.jpg

 

IMG_0595.jpg

 

IMG_0596.jpg

 

IMG_0597.jpg

 

IMG_0598.jpg

 

Ser ut til at det skal fungere. Må finne på no lurt med stramminga.

 

 

Sveisene på grenrør:

 

IMG_0580.jpg

 

IMG_0581.jpg

 

IMG_0582.jpg

 

IMG_0583.jpg

 

Grenrøret blir ferdig til neste helg med utgang til WG.

 

 

IMG_0585.jpg

 

IMG_0591.jpg

 

IMG_0592.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg var litt tvilende i starten av tråden, så mer ut som du ødela alt da, men ser bra ut nå. Pene sveiser og ser du som du klarer deg fint med motorbygginga :).

 

Men hvorfor har du revet ut alt av asvaltmatter egentlig? Du er klar over hvor bråkete og skranglete bilen blir uten de når alt av karrosseriplater står å vibrerer? :P Vekten du tjener på å fjerne de er ikke akkurat noe du merker noe særlig til, jeg syns hvertfall det er bedre å ofre litt vekt for komforten og heller ha en komfortracer. Men det er nå min mening, ikke sikkert alle er enig i det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår