SierraTyphoon Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Noen som vet hva dette er for noe, evt hvordan det skal fungere? Det ligner jo på et slags varmeelement, og det var lunkent da jeg tok på det(ikke lenge etter oppstart, radiator og oljekjøler var iskalde på samme tidspunkt). Som dere mest sannsynlig ser, er dette forran oljekjøleren. Sett utenfra, mot støtfangeren: http://i274.photobucket.com/albums/jj271/TyPhoonNO/DSC00376.jpg Sett ovenfra: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Oljekjølerør til servostyring? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Mener det er noe i forbindelse med AC... Hvis ikke er det som kjetilr sier.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Oljekjølerør til servostyring? Tenkte noe lignende jeg også, men hvorfor skulle denne bli varm/lunken? Bilen stod helt i ro, uten å bruke servoen til noe som helst. Bilen hadde forøvrig stått i noen få min før denne saken ble lunken. AC var avslått på det tidspunktet, den burde i så fall ikke ha blitt varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Det pumpes jo olje gjennom servoen selv om den ikke er i bruk.. Mulig det var derfor den blei lunken.. :) Har du prøvd å følge rørene å sett hvor dem går hen? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 hydraulikk er jo en merkelig sak som går hele tiden. Uten belastning så går oljen rett tilbake til pumpa. Og klart, olja blir jo varm når den pumpes hele tiden. Har et lignende rør på min egen bil: du ser den rett over jekken, en utydelig sak på rundt 30cm. Ellers tror jeg ikke man har noen ekstra form for kjøling. Optimal temp. på hyd.olje er på ca 40 grader celcius. Bør ikke overstige 60grader Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Takk for opplysningene. Har ikke undersøkt noe mer om hvor de går, men det virker jo logisk at det må være servoen. Trodde bare ikke at den skulle få så raskt temperatur i seg, var nesten så jeg lurte på om det skulle være et varme element, hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.