Gå til innhold

ønsker erfaringer fra andre anngående noen ting=) G60

Ranger emnet

smartman

Anbefalte innlegg

1: Bremse på gearet... hvordan er dette med dere andre? min triller i veg.. hadde eg ligget i 1 eller 2 gear hadde den kanskje holdt seg. Dette er ned normalt bratte veier.

2Når eg plugger ut lambda på tomgang kan eg ikkje merke noe forskjell. Bilen går kjempe fint har normal tomgang ca 800r/min men bruker kanskje litt mye bensin. Lurer derfor om det kan vere lambda. Går det ann å få kjøpt orginal som passer med orginal kontakten?

3

Når tomgang ligg på 800 så kan eg kjenne små skjelvinger i bilen og at turtalnålen ligg og vibrere svakt. som om den driv å hopper en 20-30 r/min. Kva kan dette vere?

4

Når eg kjører vanlig, 80-90Km/h og varmeapparat viften står på null, men med spjelda fult åpne så kommer det nesten like mye luft ut som det gjør på nivå 2. er dette normalt?

5

har ei vibrering ved gasspådrag fra ca 2800-3000r/min som eg kjenner/hører i dashbord ratt, ja heile bilen.

Har byttet fremre motorfestet. KAn slitte rådelager vere synderen at denne vibrasjon oppstår? Bilen har for få dager siden passert 200000km

6Og sist, men ikke minst. Corradoen min er god bil å kjøre. Den er heilt orginal, ikkje senket eller noke og har relativt små dekk. 195 55 15.

den har nesten nye orginale gassdempere.

Det som er problemet her eg bur og veistanderen er at det knirker og knaker i bilen på kvar ein hump. Den rister i dørtrekk, hattehyllen hopper, taktrekket bråker og dashbordet hvisker.

Har dere andre corradoeiere dette "problemet" også?

er jo klar over at det er en 20år gammel bil, men det meste virker litt dårlig sammenskrudd. Når eg tar i taktrekker virker det helt løst. kan trykke det opp 2-4cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. synes det er grei brems på gearet.

2.Har ikke prøvd det samme som deg

3.klart det er litt skjelving, stooor motor vettu ;)

4.Merker det samme selv

5.Merker det samme selv, men tror ikke det har noen betydning

6.Åja, helt klart. Vibrerer og knirker i abslutt alt i bilen, virker som bilen er laget for å virke knirkefritt de første 150 tusen kilometrene. Kjenner til en mercedes som er like gammal, som IKKE knirker...men de har jo andre problemer da :D Lim og sikaflex fikser det meste.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: Alt virker som det skal, så lenge det får smøring.

Smør hengsler, dører, luker og alt som er mekanisk i bevegelse, dette gjør underverker. Spesielt takluke. Spoiler trenger ingen smøring, bare sørg for at denne er fri for is på vinteren. Havner det noe mellom spoiler og chassis, så er spoileren rasert, stol på meg.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada=) Er nøyen med det periodiske vedlikeholdet. Spoileren er ikkje mykje i bruk på vintern, ei takluken heller.

Men eg smørte takluken i sommer. Men den går ganske tregt. Den har alltid funket, men er veeeldig treg.

De eneste å si på spoiler er at når den står nede og eg løfter forsiktig i den, så kan eg løfte 1-cm på førersiden, men ikkje på pasasjersiden. Hører også ut når eg kjører at den ligger og dunker litt bak, som om den ligg litt laus.

Eg får ta ein runde og stramme skruer kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider