240sigv Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Kjøpte bilen tidlig sommer, da gikk bilen fint på tomgang og alt, men når man ga på så var det akkurat som den "bremset opp" og seig opp til en viss turtall så kom den. Men etter en god del landeveikjøring med hardkjøring begynte den å fungere utmerket. Så føyk membranet i forgassern, skiftet det og fungerte bra. Men når høsten kom og det ble kaldere i lufta, så vil den ikke gå fint på tomgangen selv når den er varm.. ramler lavt på turtall på tomgang, om jeg kjører den godt ut på turtall så fungere den greit en stund på tomgangen. Har skiftet absolutt alt av pakninger på motoren, skiftet alt av tenningsdeler, batteri, luftfilter, fylt på ny forgasserolje for 2mnd siden. Oppført seg helt som før jeg byttet alt. Noen som har ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 prøv å still på litt fetere blanding, den får jo mer luft i forhold til før nå som det er kaldt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 kermitt skrev: prøv å still på litt fetere blanding, den får jo mer luft i forhold til før nå som det er kaldt ;) C0'en e jo rett stilla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Med mindre du er helt 100% sikker på at co er rett, så vil jeg tippe at motoren får for mye bensin. Har en tendens til å daue på tomgang, om tomgangsblandingen blir for fet. Men det kan jo også hende at "noe har hengt seg opp i motoren"... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg