Gå til innhold

Ordentlig senking av volvo 240

Ranger emnet

Kadettracing

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om det er noen som kan gi meg råd på hvor mange runder man kan kappe på senkefjører,adresse til stedet man får kjøpt senkefjører,full guide hadde vært fint før jeg setter i gang.

Åssen går det med eksosanlegget F.eks...

Legger ved et inspirasjonsbildet på hvor lav jeg vil ha den.

Håper det går bra at jeg brukte bildet fra en på forumet her.

senka240.jpg

Bruksbil:93 Opel Vectra "Gold Edition"

82 Opel Manta Gt\j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lurer på om det er noen som kan gi meg råd på hvor mange runder man kan kappe på senkefjører,adresse til stedet man får kjøpt senkefjører,full guide hadde vært fint før jeg setter i gang.

Åssen går det med eksosanlegget F.eks...

Legger ved et inspirasjonsbildet på hvor lav jeg vil ha den.

Håper det går bra at jeg brukte bildet fra en på forumet her.

senka240.jpg

Skal du ha den såpass lav og få den godkjent må det mye ombygging til.

Kapp fjæra gutta, peis på med polyforinger, så funker det gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du få den så lav må du nok finne på noe drastiskt..

Typ flytte ned bærekuler og styrestag samt korte demperne noe sykt.

du får nok ikke på annet enn noen originale plåtiser med smale dekk og lav profil.

Jeg har 8x17et13 felger på min, med 225 dekk. Der får jeg felgen til å ligge litt oppunder hjulbuene bak når jeg tar av fjørene, da står hjula fast i hjulhusa.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg hadde en 240 TIC med Jamex 60mm senkefjører. Er de å få tak i lengre da, eller er 40mm det eneste som er å få kjøpt over disk heretter?

Ble (blir?) kjørt Volvo Orginal som Racingserie også, veit jeg. De lå ganske så nære asfalten, og de fikk jo kun kjøre med fjører kjøpt over disk hos Volvo. Hva slags fjører var det? R-sport fjører, eller? Må da vel være mulig å ha en forholdsvis lav 240 UTEN å kappe fjører, vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvor mye er din senka da? sånn som på det bildet?den må bli så lav for at den skal være tøff ellers så er den ikke noe pen og se på!

den på bilde er gjort noe mer en kabing.. du får ikke 240 så lav uten om å bygge om hjul oppenga og sånn

VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider