Gå til innhold

Fikk en Golf 2 i dag som ikke vil starte. Hva kan dette komme av?

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

Som topic sier. Fikk en golf 2 i dag som ikke vil starte.

Saken starta med at den hadde stoppa litt under kjøring og så en dag ville den ikke starte i det hele tatt. Forige eier har bytta bensinpumpe, rotor, fordeler, coil, styreenhet (dog fra biltema)

Starteren går og går. har prøvd med startgass uten at det var noen antydning i det hele tatt. så da må det jo være noe med gnisten?

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt info hjelper vettu:)

Årsmodell, motor osv?

1991 model. mener det er en 1.6 bensin med 51 kw

Jeg har hatt svært lite med vw å gjøre så vet ikke stort om dem. Men er det noe mer som det er lurt å vite om den så fyr løs så skal jeg se om jeg finner det ut.

Skal gjøre et forsøkt på å få starta den sånn at den enten kan være en reservebil eller at lillebror kan disponere den. ble jo tross alt eu-godkjent i oktober og forige eier har handla inn masse deler til den.

Den har stått i garasjen til forige eier rundt 6 uker uten at han har fått start på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1991 model. mener det er en 1.6 bensin med 51 kw

91modell 1,6 med 70hk...

Forgasser eller innsprut?

I og med at det er en 91modell er det nærliggende å tro at den har Monojet innsprut, men finner ikke en slik motor i oversikten:wonder:

Først sjekker du at du har bensin og gnist..

Av med en bensinslange, putt den i en brusflaske og dra motoren på starteren..

Hvis det ikke kommer bensin så sjekker du sikringen til bensinpumpa, relèet og til slutt selve pumpa..

Hvis du har begge deler så kan det være Hallgiver..

Sjekk at alle kontaktene til Motorstyring og spjeldhus er på plass..

Har forrige eier prøvd seg på reg.reim bytte elns?

Ville sjekket at reg.reima står der den skal:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

91modell 1,6 med 70hk...

Forgasser eller innsprut?

I og med at det er en 91modell er det nærliggende å tro at den har Monojet innsprut, men finner ikke en slik motor i oversikten:wonder:

Først sjekker du at du har bensin og gnist..

Av med en bensinslange, putt den i en brusflaske og dra motoren på starteren..

Hvis det ikke kommer bensin så sjekker du sikringen til bensinpumpa, relèet og til slutt selve pumpa..

Hvis du har begge deler så kan det være Hallgiver..

Sjekk at alle kontaktene til Motorstyring og spjeldhus er på plass..

Har forrige eier prøvd seg på reg.reim bytte elns?

Ville sjekket at reg.reima står der den skal:)

Bilen drev å stoppa litt innimellom og så fikk ikke sønnen hans start på den en dag og siden da har den stått.

Han har bytta bensinpumpe og sånt. Prøvde med startgass og det ville jo vært antydning til tenning om det var gnist der da.

Så da tenker jeg det må være noe galt med gnisten. så tenkte jeg skulle prøve å dra opp på huggeren og ta med en styreenhet og se om den starter/gir gnist da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen drev å stoppa litt innimellom og så fikk ikke sønnen hans start på den en dag og siden da har den stått.

Han har bytta bensinpumpe og sånt. Prøvde med startgass og det ville jo vært antydning til tenning om det var gnist der da.

Så da tenker jeg det må være noe galt med gnisten. så tenkte jeg skulle prøve å dra opp på huggeren og ta med en styreenhet og se om den starter/gir gnist da..

Ta med en fordeler samtidig, hallgiveren sitter i den nemlig:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en enkel sak å finne ut hvor i tenningssystemet feilen sitter, du trenger kun en ledningsstump ;) Med denne legger du jord på coilen (kbl. 15) eller på den midterste pinnen i pluggen til hallgiveren mens tenningen er på. Kople en tennplugg til kbl. 30 på coilen imens og se om det kommer gnist. Kan forklare bedre senere, er for trøtt nå :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider