Plumbo88 Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Vet det ikke er så mange hester å hente på å trimme en så liten mottor, men om jeg alikevel velger å gjøre det, hva er det mest å hente på? Svar gjerne med link=) Har lest om luftfilter bytte, chipping og katalysator utskjæring. Hva med vektreduksjon? Blir glad for alle innspill =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Vet det ikke er så mange hester å hente på å trimme en så liten mottor, men om jeg alikevel velger å gjøre det, hva er det mest å hente på? Svar gjerne med link=)Har lest om luftfilter bytte, chipping og katalysator utskjæring. Hva med vektreduksjon? Blir glad for alle innspill =) 1.4 liter er det ikkemye å hente ut av, nei, men du kan jo gjøre disse små inngrepene som du nevner. powerfilter, og katalysator.. ville ikke chippet den, da dette bare blir dyrt, og du får ekstremt lite ut av det i den motoren.. her snakker vi ikke 10 hester engang=P vektreduksjon har relativt lite å si, da det mest sannsynelig er lite du kan fjerne som vil gi noen effekt, uten at du får en veldig stygg bil =P hehe;) motoren din er vel 3 sylindret, er den ikke? vet ikke hvordan det hadde vært med forgassere der=P men annet innsug hadde jo vært et alternativ;) men som du selv sier, du vil ikke få mye ut av den stakkarslige motoren der;) beklageligvis:) men jeg kan vel selge en turbomotor til deg, hvis du er villig til å betale=P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Blir glad for alle innspill =) haha=P fant på en bra løsning, som er litt billigere enn turbo=P oktanbooster;) de heftigste får oktannivået opp til 108=P det vil gi deg litt bra futt, men det vil slite på motoren;) men da har du jo unnskyldning for å bytte motoren hvis den ikke fungerer mer:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 dbilas, lexmaual har nytt innsug til disse motora mener jeg. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Hiv ut alt du ikke trenger å ha i bilen.. Generelt alt av dritt som du har liggende i bilen.. Reservehjul trenger du ikke, kjøp boks med skum istede.. Så tar du en stoooor service på bilen der du skifter alt av olje osv..:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plumbo88 Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 takker for alle svar =) Hvordan mottor er dette snakk om turboascona? Jeg har en 4 sylinder av en liten haug :D Har vurdert å bytte den, men jeg har ikke funnet de helt rette alternativene. Er det snakk om en calibra turbo det her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motordal Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 du har x14ce motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plumbo88 Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Har veldig bruk for å bytte den ut... kanskje med en c16xe eller x16xel! Ingen som har dette til overs a? Eller som vet hvor jeg får tak i det? Har sjekket høggere på østlandsområdet, uten hell. Er litt redd jeg ryker på en ny bil :D Type Ford Sierra eller liknende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg