Audi_80/nsr_wannabe Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Hei Håper dette er riktig plass og poste? Spm. er, skal bygge effektanlegg med potte (er?) på hver side. Så lurer jeg på om jeg kan ta vekk katalysatoren, og bare erstatte det med et røyr, eller må jeg kjøpe "sportskatalysator"? Og vil jeg få noe effekt av dette, eller bare tull? Og så er jeg usikker på hvilken tommer jeg skal bygge i? 2",2,5" eller 3"? hva er forskjellene? Og må jeg ha mellomdemper? Eller kun sluttdempere? Og til slutt noen som har forslag til lydempere? Er til en ford mondeo. mvh. Siter Bil nå: Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3" x-biler: Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod. Audi 80 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Hvis det er til noen av bilene i signaturen din vil du neppe merke noe til at du fjerner kattene. Selv om du skulle gjøre det, vil jeg anbefale å beholde dem siden de demper myyye lyd. Vil du derimot ha masse lyd, så legger du bare rake rør fra katten og ut med en forgrener til begge sider bak. Så er det bare å hive på originalpotte ved eu-godkjenning etc. Hvis du vil gjøre det mer seriøst/dyrere så mener jeg det finnes ferdig dobbelt anlegg til mondeoen.. men vet ikke hvem som selger Edit: 2,5 tommer bør holde lenge til ditt bruk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_80/nsr_wannabe Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Er til mondeoen i signaturen, så da bygger jeg i 2.5" Men jeg bør ikke fjerne kat? bør jeg ha mellom demper? Eller kun sluttdempere? Siter Bil nå: Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3" x-biler: Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod. Audi 80 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_80/nsr_wannabe Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Bør jeg ikke fjerne katalysatoren? Og hvor mange lyddempere bør jeg ha? Va er vanlig? Siter Bil nå: Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3" x-biler: Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod. Audi 80 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Henrik Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 jeg vil brukt to sånne flenser, så jeg kunne han et rett rør der til vanlig og når jeg skulle på eu satt jeg den på katalysatoren. en vanlig bil har fra to til tre lyd dempre. trur at du ikke vil merek noe stor effekt, hvis du skal mere forskjell så trur jeg at du må på med et grenerør Siter Chevrolet Nova 1969 350 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dodge335 Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Pedersens Racing - Simons her finner du effektanlegg med 2 stk 2,5 utløp... blir ganske fin lyd av bilen da... min kat var heilt tom inni... fekk ikkje problem på eu godkjenning pga dei ser at katten er der :) dette koster ikkje skjorta heller ;) Siter 1998 Mercedes C230 Kompresssor 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Må du ikke ha et program for å regne ut hvordan utformingen må være for å få best mulig effekt og ønsket effektregister? Altså, krumming, tykkelse og lengde på rørene? Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
traction Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Du vil nok merke rundt 10hk effektøkning ved å fjerne katten. Prøv å se;) Siter Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs Range Rover 3,5 Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart) Bmw 520 24 ventiler(Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Katalysatoren skal du selvsagt la sitte på, den er ikke der for moro skyld. Selv bygde jeg 2,5" rustfritt fra katalysator og bakover med potte like før bakakselen. Like etter bakakselen kom det en forgrening (bukse) og 2x2" derfra. Like før støfangeren monterte jeg 2 runde potter, en på hver side, med en passende endestuss på hver. Hele greia i rustfritt fra Ferrita. Tilogmed sveisetråden var rustfri husker jeg. Men nå har jeg blitt gammel og grå og skal bygge om til singelutblås der bak. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg