raggar-racing Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Link eller? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HWM Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 link til en diskusjon om b.l.a denzel toppen. Redirect er også en link der til en side som inneholder en del bilder av denzel, raceman, r-sport 16v toppen og b234f og marin-16v toppen, men den linken er desverre død. "Denzeltoppen togs fram i minst tre olika versioner, två versioner till B21/B23 och en version till B20. Till B20 tillverkades det 6st toppar, till de övriga motormodellerna säkert flera hundra. B20 motorn gav 196Hp med Denzeltoppen, uppgiven effekt från Denzel på B23 var 235Hp. Den synbara skillnaden mellan tidig och sen B23 version lär vara kamlagerläget längst fram, kammarna är tydligen inte ens bytbara mellan versionerna. De nackdelar som Denzeltopparna har är att de brukar spricka mellan kamgalleriet dvs. rakt över tändstiften, det var en anledning till att det inte blev fler B20 toppar än dessa 6st. Detta termiska problem hade man vad jag vet med alla versionerna av toppen. Avgaskanalens design är också en akilleshäl på dessa toppar, den är rutten redan från start. " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forzaa Performance Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Man betaler vell ikke 70000sek for å hjelpe noen bære ut søpla? Samleobjekt for SVÆRT spesielt intr............ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 kan tenke meg at b234f toppen er vel så bra som denne denzell toppen Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 nei Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 noen som har flowtall på denne? er ikke imponert før den fløder VESENTLIG bedre enn en SJIKKELIG porta 16v. min topp koster ikke halvparten av denne og tror ikke du får bedre flow ut av en b234 16v topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 noen som har flowtall på denne? er ikke imponert før den fløder VESENTLIG bedre enn en SJIKKELIG porta 16v. min topp koster ikke halvparten av denne og tror ikke du får bedre flow ut av en b234 16v topp. Hva toppen flower er jo en ting, det bestemmmes bare etter åssen effekt du ønsker.. Spørs jo åssen innmat du kjører i toppen da, om all innmat i toppen er gromt kommer det seg fort vekk på 40-50k m porting... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 hehehe.... du finner ingenting i toppen min i orginalkatalogen til volvo for å si det sånn. Flowtall har jo seff noe å si da hvis denne ikke flower vesentlig bedre enn en 16v så er det jo ikke noe vitsi å betale i dyre dommer for en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 hehehe.... du finner ingenting i toppen min i orginalkatalogen til volvo for å si det sånn. Flowtall har jo seff noe å si da hvis denne ikke flower vesentlig bedre enn en 16v så er det jo ikke noe vitsi å betale i dyre dommer for en. Angivelig ble de her for det meste (mis)brukt i motorer opp mot 1000hk. b230 med denne toppen, skulle visst, med injection fra tidlig 80-tall, yte 240 N/A hk. Kan godt være toppen har sine svakheter som nevnt ovenfor, men jeg tror nok at vi med "hjernen på rette stadet" (eller var det hjertet?), kan si at å sammenligne b234 standard topp med denne toppen, blir som å sammenligne d24 uten turbo med en d5. Toppen her er uten tvil verdt sine penger, kanskje ikke for racing, men affeksjon/samleverdi. Summen den koster, er som nevnt tidligere, ikke noe høyere enn EVO topper. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 hehehe.... du finner ingenting i toppen min i orginalkatalogen til volvo for å si det sånn. Flowtall har jo seff noe å si da hvis denne ikke flower vesentlig bedre enn en 16v så er det jo ikke noe vitsi å betale i dyre dommer for en. litt OT hva er dine flow verdier Haien ? Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 hehehe.... du finner ingenting i toppen min i orginalkatalogen til volvo for å si det sånn. Flowtall har jo seff noe å si da hvis denne ikke flower vesentlig bedre enn en 16v så er det jo ikke noe vitsi å betale i dyre dommer for en. Nei, håper ikke det for din del om du vil ha motorn din til å holde =) Dette er jo ikke noe std topp... Ingen som lager en ettermarkedstopp om den ikke er bedre til orginalen... En ting som er gromt med den toppen der er ihvertfall at den ikke har de midtre laget hvor løfterane går i, for det er no forbannade møkk... Klart at du skal ha bra flow i en topp, men hvor mye luftgjennomstrømning en vil ha avhenger av effekt.. Er absolutt ikke gromt å ha en topp som er porta for kongen og fedrelandet og ikke dra ut oppimot maks av det den er kapabel for.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Toppen er verdt det noen er villige til å betale for den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 joda man trenger jo ikke en topp som er råere enn det man har behov for. men om man kommer nært . det midtre laget for løfterne er ganske så irriterende ja. Har ikke noe flowtall på den enda da den ikke er helt ferdi enda men utpå januar - februar skjiftet har jeg det nok. butcher: noe mere specs enn bare b230? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 joda man trenger jo ikke en topp som er råere enn det man har behov for. men om man kommer nært . det midtre laget for løfterne er ganske så irriterende ja. Har ikke noe flowtall på den enda da den ikke er helt ferdi enda men utpå januar - februar skjiftet har jeg det nok. butcher: noe mere specs enn bare b230? Hvem gjør jobben i toppen din da..? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 hehehe.... du finner ingenting i toppen min i orginalkatalogen til volvo for å si det sånn. Sist jeg sjekket fant man ingenting i toppen din i det hele tatt :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.