Gå til innhold

Jukseturbo?

Ranger emnet

Bartekos

Anbefalte innlegg

Hei !

Kom over en side igår med reklame for en liten dings som visstnok skulle gi bedre ytelse og drivstofføkonomi på bilen:

Turbonator.com - Official Site

Noen som har noen synspunkter på om det kommer til å virke, er verdt pengene osv. Har verken plass eller penger til en ekte turbo, men dette så lovende ut. Iallefall når den kunne tilpasses alle biler.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Turbonator is much less expensive and more efficient than any turbocharger, supercharger, blower, or intercooler. Its superior design can increase horsepower and the Turbonator's performance is backed with a 120-day money back guarantee.

Fuel Savings : Turbonator users have reported MPG increases from 10 to 22 percent. Results will vary depending on your driving habits and the condition of your vehicle.

Jeg er veldig skeptisk til dette produktet.

2013 1.8D Lancer

1997 2.5T Skyline (banebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det funker faktisk i de fleste tilfeller. Forskjellen er MARGINAL på sitt beste. Men du kan få mer turbulens i innsugsluften og derfor bedre forbrenning.

Men å sammenlikne med en turbo er jo ganske søkt, for å si det mildt.

Her snakker vi mindre ekstra HK enn du kan telle på 1 hånd, men kanskje en smule bedre drivstofføkonomi. Forskjellen blir kanskje mere som en fuktig sommerkveld sammenliknet med en varm sommerdag.

Finnes nok greier som er mye billigere enn 40dollar også. Feks eBay eller Summit Racing - High Performance Car and Truck Parts | 800-230-3030 . 40dollar er jo dyrt for noe sååå simpelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok noe dyrt ja, får se hva annet jeg kan gjøre med at en liten fisebil bruker nesten 1L på mila, ikke bare i vintervær heller...

Da er kanskje ett oversyn av både motor og sjåførens kjørevaner på sin plass.

Dessuten er ikke 1l/mila så ille hvis det er veldig mye småkjøring. Har en toyota med 1.6 forgasser som bruker like under 1l/mila på til og fra jobben kjøring.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi har slik en gammel Mazda 323, og den bruker også tett oppunder mila om du kjører mye korte turer. Bruker faktisk så mye som 0.8-1.0 på langkjøring, og det er en 1.3 liters liten sak vi snakker om.

Men hun har tung fot å ett hjerte for å komme seg fram fortest mulig=)

Eneste grunnen til å installere noe slikt tenker jeg er om det gir lavere bensinforbruk. Jeg kommer nok til å chipe bilen min og teste ut noe slikt noe bare fordi den bruker så sabla mye bensin. Ikke fordi det går for dårlig.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår