T-rex Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Hei! Jeg kjører en 2007 V70 AWD. Ved bakkestart på ekstremt glatt føre har jeg et par ganger registrert at forhjulene blir stående å spinne alene, uten at bakhjulene begynner å trekke. Først når turtallet økes til rundt 1500 omdreininger smeller bakhjulstrekket inn. Er dette normalt? Jeg mener å ha hørt at Haldex-koblingen skal slå inn allerede ved en rotasjonsdifferanse på 1/7 omdreining mellom for- og bakhjul? Noen som har lignende erfaringer, eller som kan gi noen kyndige kommentarer? T-rex Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragge1 Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 det låte ikke helt riktigt, gå til volvo og for dem se på det Siter Volvo XC70 D5 - 2009 Golf TDI - 2014Opel Vectra B 1,7 TD 1996 (solgt)http://www.garaget.org/?car=109396 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 en 2007 modell volvo skal ikke vere smell i i det hele tatt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 At den spinner foran og ikke bak er vel normalt. Er nå sånn på gamle v70. Men bakhjulene er med og drar selv om de ikke spinner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordcapri Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 stemmer at den skal koble inn ved 1/7 forskjell foran og bak. og forhjula vil gå litt fortere til å begynne med. høres ut som din bil kanskje har feil på oljepumpa eller trykkgiver på haldexen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg