Gå til innhold

Bad to the Bone 740en:D skilter på vei av, datasprut på vei inn^^

Ranger emnet

ole180

Anbefalte innlegg

har forresten kjøpt meg 940 idag o, FK maskin, tidligere spaner bil, trur det er ein 97mod, men bilen er vrak, så blir ein dele bil;)

nais:)

Hvor får du tak i sånt?

Trenger såååårt en 940delebil jeg også^^ hehe!

Flytter snart 740`n min over fjellet og til haugesund...Så da hadde det vært deilig med en delebil:)

Sorry litt offtopic:(

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

muligt det;)

kommer altis nåke ein eller annen plass, må bare vær tolmodig nok;)

har fiksa det me olja på tubroen også nå, skrur ut motoren på 940en i mårå tenke eg, åsså tilpasse eg den der, må også sveise ny eksos.... så blir masse arbeid, håper bare turboen smiler og gir meg ett stor smil når eg er ferdige:D

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, har nå hivi nette fra 940en øve i 740en, men har to problem (bomba), men saken er den at på 940 så var det bare ei pumpa, (den som sto i tanken) og kje hovedpumpa, som eg såg. (kansje d e?) men viss det ikkje er, kor ska eg då kobla opp hoved pumpa?

også var det speedometeret då.... heilt forskjellige kontaktar, men må ha det speedo som eg har nå, så eg må kobla om ledningar, er dette muligt? er heilt forskjellige stikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter ei veka me sjukemelding så har omsider fått begynt å gjør nåke me bilen igjen^^

har dreve på å montert nett nå, bensin pumpa vett eg koss eg skal klare å få til nå;)

men har ett aent prob nå:/ har fått tak i vindusheiser både framme og bak, framme var det plugg and play, mens bak? finnes det el. vinduer til ein 85 mod? har heiser som er tatt ut av 740, men får den ikkje til å passe:S han som solgte di til meg sier at det er 86-88mod heiser, men har vridd og kjørt på men får faen kje driten t å passa:P nåken som vett om det faktisk finnes? eller om dette kom i 1990 på 740?

har fått tatt litt bilder også, dogg på mobilen men, men sliter med overførings kabel... driver og jobber med saken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Etter masse om og men nå så blir nok bilen avskilta i nærmaste framtid og datasprut og bygging av bilen fram til sommar blir prioritert;)

har tenkt å handla meg inn MS sprut, og oppgradere understellet og bygge meg ein ny maskin;) så hadde vore fint om noen kan forklare meg hvor eg kan handle og hva eg skal ha, og hva eg må beholde på maskinen av temp sensor osv... har leita og lest litt, men er litt usikker... og detta er første gongen eg prøve det, har bare lest og sikla på andre som har gjort det^^

så nå må eg bare finna meg ein bruksbil som eg kan "råna" rondt i^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, får se;) skaffet meg ett sprut av ein fyr nå, hette blackbox. har aldri hørt om det før, men han som selger det har bygd ein del sprut før så han sko hjelpa meg.

men nåken som har hørt om det sprute før? blackbox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite bilder i tråden men, men bilen står og ingenting spesielt skjer...

men skal ut og se på det datasprute på fredag tenker, så då blir det vell noen billige deler og masse info utover kvelden^^

men har noen spørsmål ang. hva jeg skal kjøpe, dyser har eg fikset, det skaffer han som eg kjøpe sprute av,

men innmat? H-profil? SPM, frister voldsomt, billige staker men er det noe? syns alle snakker drit om dei...

også stempler da, hva i allverdens skal eg velge her, B23ET fra SPM funker sikkert fint, men.. wiesco? JE? er dette noe dyrt viss enn kjøper fra US and A?

også turboen, har tenkt litt og sett litt rundt omkring, tenker på ett effekt utak på ca 350hk, med det første, hva anbefaler dere som har prøvd forskjellige?

også toppen? har ein 531 topp ståandes, funker heilt fint, nettopp overhalt, hva kan eg dra ut av den originalt med ett org. innsug?

har søkt og lest ein del, men har ikkje vært fornøyd med svare som eg har funnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider