Gå til innhold

hvilke løp kjører du i 2008?

Ranger emnet

blikseth

Anbefalte innlegg

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er da ikke noe regel i det. Har da sett 1-års juniorer vunnet løp flere ganger, og det har da skjedd att 18 åringer har vunnet sitt første billøp noensinne i Åpen klasse...

Er det egentlig SÅ stor forskjell på Junior og Åpen da?

Alle vil jo være først inn til mål uansett klasse... Ofte det skjer mere tull i startene for Junior enn i Åpen, vil nå jeg tørre å påstå... Største forskjellen er nok att det er flere å konkurrere mot i Åpen, og dermed mindre sjans for finalekjøring..

Eller, er jeg helt på vidda her? Har selv desverre aldri kjørt Junior, men har da vært på "noen" løp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offtopic.... stem på detta da bilcross folk :D

Da va d finale på snutter.

Årets Snutt - Listefeber - VG Nett

Gå inn der å stæm på Ole å Lars @ ACR stem

trøkk først på "6" så gåår du litt lengre ned og trykk "sende stemmer"

ikke la disse dumme sang videoer med bilder og musikk av en 11 åring ødlegge dette.

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa magnus, men det er vel ikke like ofte vi ser vel?. alder betyr erfaring som oftest i den sporten. man ser som regel forskjell på en 1års junior og en sisteårs junior

Ofte og ofte.. Det skjer fra tid til annen. Mange har kjørt på jordet siden de kunne gå og nå kan man kjøre trening fra det året man fyller 15år å det ser man har mye å si!

Du gjør dette frivillig å vil du ikke kjøre mot de som er 19år må du nok finne på noe annet. Ikke lett å snu det forbundet.

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, men hvis du tenker deg oftest er det jo de elste, du ser ofte de samme i finalene, og det er ofte de som er sisteårs junior. klager ikke for at jeg har ligget mye bak, har ligget en god del forran å jeg, men jeg tenker mest på dem som begynner igjen til året, som ikke har et jorde å kjøre på eller lignende. så blir det jo ikke like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, men hvis du tenker deg oftest er det jo de elste, du ser ofte de samme i finalene, og det er ofte de som er sisteårs junior. klager ikke for at jeg har ligget mye bak, har ligget en god del forran å jeg, men jeg tenker mest på dem som begynner igjen til året, som ikke har et jorde å kjøre på eller lignende. så blir det jo ikke like lett.

om en 16 åring har talentet, og får kjørt greit med treninger så trenger han nok ikke noe jorde å rase en masse på:) klart det hjelper! Men nivået er ikke så høyt i vanlige jr løp enn at også 16 åringer kan hevde seg, dersom de har talentet.

Og uansett så ser jeg ikke helt problemet her. Sier at det blir så vanskelig for 16 åringer å kjøre mot 19 åringer? Hvis du kommer inn som første års jr og regner med at man skal være helt i toppen det første året uten noe særlig med erfaring, da har man misforstått. Må jo bare være morro å være en 16 år gammel underdog uten noen store forventninger:) Slik er det i alt av idrett, et sted må man begynne. Og de færreste begynner helt på topp.

Men også enig med deg Daniel. Er man gammel nok til å ta lappen er man gammel nok til å kjøre åpen klasse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er det jeg prøver å komme frem til. er man gammel nok til det så ser jeg ikke problemet i å kjøre åpen, en kamerat av meg fra nmk gjøvik skal opp i åpen klasse og han er 17, man kunne visst kjøre åpen det året man fyllte 18 etter det jeg forsto.

mener ikke det at man må i toppen hele tiden, bilcross er en sport som plasseringer varierer og man kan aldri vite hvem som vinner før det er kjørt ferdig, men at 19 åringer skal kjøre mot de ferske gjør jo ikke saken noe bedre for dem som kanskje har lyst til å henge litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er det jeg prøver å komme frem til. er man gammel nok til det så ser jeg ikke problemet i å kjøre åpen, en kamerat av meg fra nmk gjøvik skal opp i åpen klasse og han er 17, man kunne visst kjøre åpen det året man fyllte 18 etter det jeg forsto.

mener ikke det at man må i toppen hele tiden, bilcross er en sport som plasseringer varierer og man kan aldri vite hvem som vinner før det er kjørt ferdig, men at 19 åringer skal kjøre mot de ferske gjør jo ikke saken noe bedre for dem som kanskje har lyst til å henge litt på.

Er man fersk og vil henge på så er det bare å trene masse masse og bygge en grei bil som det er mulig å henge på de beste med:)

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at "nye" skal opp mot de mer rutinerte er helt vanelig i alt av idretter. Sånn er det bare, alle må begynne et sted. Og har man lyst til å henge på som du sier, da må man være innstilt på masse kjøretrening! Da kommer nok 16 åringen til å følge de eldste i jr klasse. Hvis han ikke tåler å ligge bak den første tiden, så har han ingenting i bilcross å gjøre.

Blir jo det samme som å si at det ikke er rettferdig at en 19 åring skal kjøre mot en 40 åring. Har ingenting å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i junior føler jeg det har no å si, der er alle stort sett ferske, og der kan man fint se forskjellen på en som har kjørt 3-4 år og en som har kjørt 1 løp.

syns også det høres jo helt feil ut, ''jeg kjører junior i bilcross'' også er den personen 19 år..

ja men jeg ser ikke poenget ditt? Mener du at alle skal være like gode da, bare pga at dere kjører jr?:P

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider