Gå til innhold

bytte råder i b230et??

Ranger emnet

volvoticc

Anbefalte innlegg

hei.

har en b230et motor som er chippa og gjort endel småting med. vil tippe det er 230-240 hk i den. men kunne tenkt meg å fått gjort den enda litt kvassere, nærmere 300hk. etter det jeg har skjønt og erfart så er rådene i disse motorene det svakeste leddet. så lurte jeg på å sette i m-råder, eller kjøpe h-råder. men er det vits å koste slikt på den motoren? vet noen åssen veiv å sånt er på disse? kunne helst tenkt meg å beholde blokka, siden den er nylig overhalt. håper noen kan gi meg noen gode forslag hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har hatt FT/FK stakar i mi ET blokk, funket det,

M-rådene skal vist fungere til 400hk sier søtabror, men e nå litt skeptisk eg...

men koste ikkje sånt allverden med H-profil og nye B23ET stempler fra SPM, eg spurte og fikk svar tilbake at han ville ha 8000svenske kroner ferdi frakt til norge trur eg.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind Gantenbein skrev:
mens dere er igang og snakke om råder. hvor mye tåler FK rådene?

råder fra 89'-> duger vel til rundt 340hk, OM motoren er riktig justert.

uten bensin og med ladetrykk, så ryder du vel alle slags råder før eller siden.

ellers stemmer det med rådene fra b23, de går ikke på b230 veiven, eller i stempelet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja hva dem tåler er vel så som så... så vidt jeg husker veit jeg en som hadde nermere 400 veivHK med f/ft/fk råder og dro hull i et stempel før han knakk no råde så er variabelt det der. h råder er ikke så dyrt så jeg ville satsa på det for å være sikker. balansert bunn er heller ikke så dumt. har slike F råder liggende men husker ikke helt om jeg hadde solgt dem. snurrer litt i skallen for tiden :p husk sjikkelig clutch og ikke minst gearkasse for slik effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så lenge tenning og alt er på plass så skal ting gå ganske så godt, men vi har fundert på om han bare kan bruke desse eller om han skal kjøpe H-profil fra SPM, han har bare tenkt seg 300hk oppsettet til vikingchip, så om det egentligt er nåken vits i å kjøpe seg H-profil? med tanke på at I profil faktisk kan holle med ett stykke.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett inn stål råder. Du klarer sikkert ikke å stoppe på 300hk.. blir vel stor turbo og data sprut neste år.. :)

Men er du sikker på att du skal ha 300hk så holder det med nye B230 rådene. har det på min 245, kjører 1.6 bar hver dag, funker kanon det.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider