Gå til innhold

Defa alarm som slår inn startsperre på A3?

Ranger emnet

fred_stian

Anbefalte innlegg

Hei.

Startsperren på A3'en min (97'mod) slår inn når jeg prøver å starte den, blinker i dashbordet.

har defa alarm, muligens 500-serien, er det mulig å deaktivere startsperren fra "meny-systemet" på denne? Eller må man kable om?

Sitter fast på jobben og kunne tenkt meg å tatt helg nå så kjappe svar hadde sikkert ikke vært dumt! :hmmmmmmmmm:

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange sier at man må lodde 2 ledninger fordi at de ikke er i kontakt med hverandre.. du finner dette ved å søke i forumet.

men jeg derimot, hadde samme problemet, fikk tips som rense nøkkel, ta av battereit i 15 min for å restarte hjerenen, men ingen ting funket, fikk plutselig start da jeg skulle slepe bilen til møller, men da klikket instrumentene..

måtte dermed skifte kombiinstrumenet og kode nøkkelen ijenn, koster ca 6000,-

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest litt og funnet ut at det ikke er alarmen som kødder, men selve startsperren på bilen.

Hadde det vært alarmen hadde ikke bilen startet i det hele tatt, men det starter i 1-2 sek og stopper igjen så da er det startsperra i bilen.

Var innom audi og hørte, de sa at det var nok kodingen mellom nøkkel/bil. Men leste også på vwaudi klubben og der var mange enige om at det var spolen rundt nøkkel"hullet" med noen ledninger som kunne være dårlig kontakt.

Her er linken hvis noen lurer...

Så må få sett på dette i morgen, siden bilen plutselig startet igjen i dag etter å ha ringt etter viking redningstjeneste så de skulle kjøre den hjem, men da slapp jeg jo det! :D

Men hvordan er det med ratt med airbag?Er det bare å kople fra - polen så slår den ikke ut? Litt småskumle greier det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av minuspolen og vent et par minutter så går det bra. Sitter noen kondensatorer i styreenheten for airbagen som må få lade seg ut før du drar av ledningen..

Men det er farligere å kjøre bil, enn å demontere en bag

Hehe, okay, da ordner det seg nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider