Gå til innhold

Innpress og dekkdim på 8x14"

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

195/45-14 eller 185/50-14 (ørlittegrann høyere profil). ET mellom 15 og 20. Ville helt klart hatt likt ET foran og bak på felgene (ev. brukt spacere bak), slik at du har muligheten for å bytte hjul foran/bak for å utligne slitasje.

 

Steffan og RSL har ulik bredde på kanten på ET 15 og ET 20. I disse to tilfellene er det bare å gå for ET 15.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har RSL cult 8x14 på golfen min et20 foran og bak med 5mm spacer bak. trur ikke du får de i et 15 trur eg sjekka det når eg kjøpte mine.

 

Du bør uansett ikke ha mindre enn et20 foran vis du har tenkt å senke mye.

- 98 Audi a6 2,5tdi

- 82 Vw Golf 1 Weber

x 96 Vw vento

x 99 TT

x 00 Seat Leon x 02 Seat Leon x 92 Golf cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de finnes i ET 15 også (med fotnote under tabellen). Bare å se på RSL GmbH, T4, T5, Cartuning und Classic

 

Ulempen med ET 15 er at de har veldig flat bakside, slik at man kommer til å trenge sadel fra Golf C for å få plass til VWII-kaliper. Den store bøylen til 83 GTI er bare å glemme. I følge RSL må man minimum ha 5mm spacer for å bruke dem, men det kan jeg ikke huske at har vært noe tema hittil.

 

Det stemmer at man må dra en god del i skjermene for å få plass. Det lar seg alltids gjøre. Vinterbilforskjermene mine ble brukt på PL-Einseren min mens de jeg har bredda var til lakkering. Det subba aldri med valsa skjermer (ikke bredda) da jeg kjørte med det på Rudskogen på forsommeren. Hjulene var da 8X14 ET 14 med 185/50-14. Om ikke annet kan du alltids sveise på bakhjulbuer på forskjermene (slik jeg har gjort) eller kappe opp 4-6 snitt (eller enda mer om du skal dra ut mye) i originalbuen, dra det ut til ønsket form og så sveise det sammen igjen.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er en Golf C 1.5 Automat de skal på. Har ikke denne VWII kalippere da? Da trengs vel ingen ny sadel? Eller om man bruker spacer?

 

Bredding av hjulbuer går. Får splitte opp, dra ut og sveise igjen :)

Men kanskje gå for ET20 isteden, om det er mye større fordeler ved det?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du de gunstige sadlene, ja.

 

ET 20 har så mye mindre kant at jeg hadde ikke giddet å vurdere dem en gang. I så fall må du kjøre det rundt om, ettersom det er så vidt stor forskjell på bredden at det ser rart ut (i mine øyne).

 

g40T kjører med RSL 8X14 ET 15 og VWII på Polo 86C'en sin. Dette tilsvarer de bremsene du har. Du kan jo høre med ham på "det andre forumet" om han bruker spacere. Ev. om Polo Classic husker dette. Etter mine begrep skal det være plass nok til 239X22 og VWII, nemlig.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var ikke så lysten på ET20 da de har omtrent 35mm mindre kant, og det er jo ikke noe stas. Så jeg bestemte meg for ET15 i går, og heller massere skjermene og evt. putte på spacere.

 

Så da blir det bra :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G40T mener jeg bruker en liten spacer ja. De passer forresten ikke over mine 256x20 bremser

 

At de ikke går over 256mm er ingen sensasjon. Men for trådstarter er vel heller ikke så "store" bremser aktuelt. Med automatisk kasse skal det jo godt gjøres å komme over 130:D. Mulig felgene går over 239mm uten spacere når beleggene er over halvslitt;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår