Gå til innhold

Hjelp! Startproblemer B230E

Ranger emnet


bullepeis

Anbefalte innlegg

har faktisk klart å kjørt med ein E motor, med kunn strømm til tenning og starter..trur neppe problemet kan ligge der..har du sjekket at registere går rundt i fe store å heile, i visse tilfelle so er de mange som får problemet med at register hjulet på veiva ryker, bolten på reimhjulet har løsnet osv..

 

har desverre ingen andre tips, aldri hatt problem med ein slik motor

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk klart å kjørt med ein E motor, med kunn strømm til tenning og starter..trur neppe problemet kan ligge der..har du sjekket at registere går rundt i fe store å heile, i visse tilfelle so er de mange som får problemet med at register hjulet på veiva ryker, bolten på reimhjulet har løsnet osv..

 

har desverre ingen andre tips, aldri hatt problem med ein slik motor

 

 

Men den boksen som sitter ved spylertanken. Der det sitter et kretskort med noen komponenter inni, hva funksjonen til det kortet? to av ledningene derfra går inn på fordeleren. Elektronisk tenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tenningsmodulen. Den som sier ifra når fordeleren skal gi gnist til pluggene. Uten den får du ikke start..

 

 

Ja var det jeg regna med=) jeg har hatt litt av samme syntomene. Men jeg har gnist, men pluggene virker veldig tørre? Jeg har jo kinna og kinna lenge. Så de burde jo vært våte av bensin..Har sjekka at jeg får bensin etter filteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute i garasjen og puslet litt igjen nå. Har sjekket at alle kabler er hele og fine, har sjekket at det er gnist og at det kommer bensin etter filteret.

 

Sjekket også om det kom bensin fra injektorene og det er her min kunnskap kommer til kort. Hvor mye bensin skal det egentlig komme ut av disse? Det var så vidt det kom litt fukt ut av de når jeg prøvde å starte bilen.

 

Kan det hende at bilen ikke får bensin? Evt. ikke får nok?

 

Må innrømme jeg sitter litt fast her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjort noe med bilen rett før dette skjedde? Noe som å bytta fordeler eller noe?

 

Jeg dreit meg ut engang når jeg skulle bytte fordeler, jeg bare nappa opp den gamle og tredde nedi en annen. Tenkte ikke over at den skal stå på et bestemt sted.

Når jeg prøvde å starte bilen da så blåste det bensin opp av gassern, Da måtte jeg tenke litt etter hva jeg hadde gjort med bilen.

 

Så kan jo hende at du også har gjort en sånn liten filleting med bilen, som gjordet at den blei sånn.

 

Det høres nesten ut som at den tenner på helt feil tidspunkt.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var problemet løst. Det var noe så enkelt som en vakuumslange som hadde hoppet av. :) Så til LRD-Bakke: Prøv å dytt opp platen i luftmengdemåleren med et skrujern eller noe. Går motoren da kan det godt hende du har samme problemet. Da er det bare å lete etter vakuumslanger som har hoppet av evt. andre lekkasjer som kan føre til at det ikke blir nok vakuum til at motoren klarer å løfte opp denne platen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår