oletider Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 ja, hallo der. lurte på om noen kan fortelle meg litt hvordan ejg skal fikse å sveise sperre på sierraen min:) må jeg ha ut diffen eller? mye jobb? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Trenger bare løsne difflokket, tømme for olje, rense godt og ikke ha spillolja rett under deg når du sveiser så blir det bra :) Lettere blir det ikke Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 ikke no vits å ut med allt asså? har hørt jeg burde ha det ut å så mått ejeg kjøe de ned får at ikke herdingen sko ryke:P Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Skjønner ikke helt hva du skriver, men trenger ikke ha den ned nei Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Når du får av lokket (kan være litt kronglete å få av bakre opphenget til diffen hvis du har stabstag bak), ser det slik ut: Da sveiser du bare tannhjulene fast i hverandre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 men alt henger jo på bilen min ennå, trenger ejg ikke ha av annet en lokket og ut med olja, rengjøre godt å så sveise? en kamerat sa at jeg burde ha det ut når jeg skulle sveise det, å passe på at ikke det blir for varmt, for at ikke herdingen skulle ryke. Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Det er fullt mulig å få av lokket når diffen er montert i bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 ok, men prøvde å få av hele klokka i går kveld, sitter jo i 2 skruer i fremkant og 2 gjennomgangsbolter i bakant, oppe og nede, men de 2 bakerste boltene får jeg ikke ut, de sitter som bare det. noe ide åssen jeg kan få den av? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 sørg for at det er minst mulig press på boltene og slå de gjennom. Finn noe som passer inn i hullet og slå boltene hele veien til andre siden. Prøv å ikke ødelegg gjengene for mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Er nesten dumt å ta den ut, kan risikere at stikkakslene ikke passer etterpå, hva faen skal det hjelpe på herdinga om du sveiser den ute eller på plass. Er bare å mate på det du kan inni diffen, mellom solhjul, planethjul og diff-holder, helst fra begge sider. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Hvis du får problemer med at stikkakslene ikke passer så har du gjort noe galt og unødvendig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Hvis du får problemer med at stikkakslene ikke passer så har du gjort noe galt og unødvendig... Det gjør han vel i det øyeblikket han starter sveisinga også... 100% sperre er jo flott!..... NOT!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torpie Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Det gjør han vel i det øyeblikket han starter sveisinga også...100% sperre er jo flott!..... NOT!!! er en grunn til at det er diff der ja..:disco Siter 2000 Volkswagen Bora Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Det gjør han vel i det øyeblikket han starter sveisinga også...100% sperre er jo flott!..... NOT!!! Slutt å syt, la gutten gjøre som han vil med bilen SIN... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFord Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 har oxo en kamerat som sveiset en løs diff som han hadde nede, og da fikk han ikke inn stikk akslinger. Siter -I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE- *1998 Ford Scoprio 2.3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.