Gå til innhold

Opel 2.0 8V OHC

Ranger emnet


bilcross_driver

Anbefalte innlegg

Samma omtrent spurte jeg om her for ei stund sia, men ingen respons. Spurte om det samme på forumet til Opel Motorsport Club. 0 respons...

 

Tror ikke det er så mange som trimmer denne typen motorer jeg, Magnus. Og, skal de trimmes, så bruker vel folk flest Turbo vil jeg tro.. En ubrukelig patent for vår del... Hehe

 

Er vel bare å trimme på den gammeldagse måten da, sikkert.. Kvassere kam, greinrør + grov eksos, plane toppen litt + porte kanalene litt. Kanskje sette i litt større dyser om man bruker innsprøytning, eller gjøre som jeg skal: Sette på 2 doble. :-)

 

Skulle likt å vist om hvor mye jeg kan plane en topp uten att det er stor fare for ventil-kolisjon, og om det er noen vits å porte en OHC-topp uten å sette i større ventiler i tilegg.. Men, virker som om det er lite kunnskap om dette blant forum-folk..

:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar jeg fikk på trimmings-tråden jeg lagde under Opel + Kadett her på forumet.

 

Fra AR Racing:

 

"eg trur ikkje att du kan plane så mye av C20ne motorene.. viss eg ikkje tar heeeeeilt feil så har opel ein toleranse på max 0.4mm.. og med så lite så er det nok ingen vits..

 

men dei motorene pleier jo faktisk å være greit spreke, holder hvertfall i lange baner på bilcross banen. viss du ska trimme så tar du motoren fra 144`en din å trimmer opp.. har MYE deler til b20! ! !"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En svarmail jeg fikk fra KM Cams ang. trimkammer de hadde til Opel OHC. De har både 290 og 300 graders kammer, men ser ut til att de anbefaler 290'n værtfall.. :-)

Om jeg ikke husker helt feil, så var "Bilcross-prisen" 1600.- for den. :-)

 

" Hei.

 

290° kammen passer deg bra.

Trenger ikke mekaniske løftere.

Kammen er på lager.

 

Mvh KennethKM CAMS "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så den 250hk-tråden der nå.. Hehe

 

klart, det er ikke no problem å trimme en motor om man kan tørke seg i ræva med tusenlapper.. ;-)

 

Men, rart om det ikke er noen som har "økonomi-trimma" en slik motor her i dette landet da!?

 

Jeg får være en prøvekanin etterhvert jeg da, så får jeg se hvor det bærer seg... Hehe

Men, er ett forholdsvis langtids-prosjekt det der så ingen hastesak.. Da er det vel værre med Mr.Amundsen tenker jeg. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som bør gjøres her for at det skal bli helt værst?

 

Om du husker Trønder vectraen som gjorde det veldig bra på frontmester'n - der satt det vel en sånn motor, med bl.a. to dobble weber.

 

Noen som snakket på at den var bremset opp i mot 180hk

(litt utrolig, synes nå jeg - men den gikk veldig bra!)

 

Gikk vel også på landsfinalen - Kvinesdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du husker Trønder vectraen som gjorde det veldig bra på frontmester'n - der satt det vel en sånn motor, med bl.a. to dobble weber.

 

Noen som snakket på at den var bremset opp i mot 180hk

(litt utrolig, synes nå jeg - men den gikk veldig bra!)

 

Gikk vel også på landsfinalen - Kvinesdal

 

Stemmer det. Den var rimelig grei den! Går jo ann å høre med Kjetil om han veit hva som var gjort. Trur ikke han bygde motoren selv.

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er ikke mange som trimmer disse motorene og de som gjør det, trimer på den feige måten, altså turbo...

 

er en tråd om det på OMC forumet og det er tråden til santa claw

 

 

turbo er da ulovlig i bilcross? pluss at dei ser jo over bilene etter dagen

bmw 528i (bilcross)borte på bud.

Toyota Starlett (bilcross) borte på bud.

Opel Corsa b GSI (bilcross)borte på bud.

Opel Calibra 2l 16v (bilcross).

Opel Kadett Gsi(bilcross) borte på bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faen, så det satt noe slikt i den Vectra'n ja.. Så da jaggu ut som att det var holdbare saker det! :-)

 

Lurer litt på om jeg skal bygge med 40'ene jeg har eller om jeg skal få tak i 45'r isteden.. Har også fått tilbud om ett Mattig-greinrør ifra Danmark nå å. Noen som veit om det er no effektfoskjell på Mattig-greinrør og greinrør fra Lexmaul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faen' date=' så det satt noe slikt i den Vectra'n ja.. Så da jaggu ut som att det var holdbare saker det! :-)

 

Lurer litt på om jeg skal bygge med 40'ene jeg har eller om jeg skal få tak i 45'r isteden.. Har også fått tilbud om ett Mattig-greinrør ifra Danmark nå å. Noen som veit om det er no effektfoskjell på Mattig-greinrør og greinrør fra Lexmaul?[/quote']

 

Da vil du kanskje med tiden ha et sett med 40mm WEBER til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 40mm Dell'Orto. Veit ikke om jeg skal selge dem. Plutselig dukker det opp noe jeg sku hatt dem til.. Har brent meg litt for mange ganger på å selge "gromdeler"... :-)

 

 

He he - sånn som skjer det.

Er jo alltid på utkikk etter bra deler.. :win

 

Hente en vw 16v til uka, som jeg skulle hatt forgassere på, men mulig det blir mikkuni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår