Thunder Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Tenkte å montere en Pioneer DEH-P65BT i bilen. Er det noen som har montert andre anlegg i bilene sine? Normalt sett så er det ISO overganger som man kan ha mellom ledningsnettet i bilen og anlegget men jeg har ikke funnet riktig ISO overgang enda da den ikke står i noen katalog jeg har tilgang til. Noen som vet om det finne ISO overgang? Lurte på å prøve med en BMW ISO overgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Montecristo Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Hei. Før du velger noe uoriginalt anbefaler jeg deg å plukke opp en brosjyre hos din autoriserte BMW/MINI forhandler og se på alternativene de kan levere. Veldig mye av utstyret i mini kan ettermonteres, og prisene er egentlig ikke så gale. Vurderte en gang i tiden å ettermontere stereo i en 05 Mini Cooper. Det finnes et helt rått stereoanlegg på 660 watt som er originalt mini-utstyr. Dette koster ett sted mellom 10 og 15.000 kr. Husk at uoriginalt stereoanlegg fort kan se litt rotete ut. Tenk deg godt om før du begynner å tulle med det ellers så harmoniske mini designet. Husk også at du ganske sikkert ikke vil få pengene igjen når du selger bilen. Snarere tvert imot om ting ikke SER skikkelig ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Har funnet ut med iso kablene så de er bestilt. Jeg selger bla. Pioneer så dette er en knallgod spiller til en grei pris. At noen kan bruke inntil 15000 kr på en org. spiller skjønner jeg bare ikke. Jeg har tenkt å bruke minst mulig kr på dette. Med denne spilleren kan man velge farge både på display og brytere slik at lysene matcher interiørlysene. Det er DIN 1 størrelse på org. anlegget i Mini samme som Pioneer spilleren min og mange andre så det kommer ikke til å se rotete ut. Det finnes bare 2 størrelser og det er DIN 1 og DIN 2 (såkalt dobbel DIN). Mens andre velger å bruke 15000 kr på org. spiller velger jeg å bruke disse 15 000 på understell til sommeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Tror nok de 15000 inkluderte høytalere og eventuelle forsterkere :P ellers burde faenmeg spilleren være belagt men noen karat og litt diamantbling Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Min spiller inneholder nå også Blåtann så jeg kan bruke den sammen med mobilen. Høyttalere oppgraderer jeg etterhvert om behovet melder seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Jeg skal poste noen bilder av det når jeg er ferdig med det på torsdag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingrid Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Smud.. Jeg skal også ha nytt anlegg en gang, og da blir det uoriginalt. Da får du M Y E bedre lyd + at det er absolut ikke vanskelig å få det til å se fint ut, bare du velger en allright spiller:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Foreløpig liste over hva man trenger er: 1. Ny spiller (selvsagt) 2. ISO kassett for Mini. Kan bestilles der man kjøper stereoanlegget. Pioneer selger dette. 3. CAR PI til styring av stereo på rattet, i denne er også ISO overgangene. 4. Antenneovergang fra org. antenne til Pioneer standard. Fordelen med dette er at lyden blir MYE bedre enn org. anlegget klarer å prestere. Stereo er en del av kjøreopplevelsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scanspeed Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Fått monter anlegget? vuderer selv og kjøpe likt annleg som deg:) Siter - 2008 VW Passat 4-Motion - 1999 Suzuki GSX-600R (X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS (X)1990 Audi 90 20v quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Fått monter anlegget? vuderer selv og kjøpe likt annleg som deg:) Det er montert ja. Har bare ikke fått tatt bilder av det enda. Skal oppgradere høyttalerene i dørene også da den ene ikke henger med lenger, hehe... Blåtannfunksjonen er upåklagelig. Må innrømme at lydbilde i bilen er blitt mye mye bedre med en bedre spiller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scanspeed Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Okay..Hørres fløott ut, blir nok kjøp i nærmeste fram tid.:) Var det stress å få skiftet ut spilleren? Fungerer fortsatt multifunksjons knappene på rattet når du har skiftet til denne spilleren? Siter - 2008 VW Passat 4-Motion - 1999 Suzuki GSX-600R (X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS (X)1990 Audi 90 20v quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Går greit om du kjøper CAR-IP på Pioneer. Passer kun til Pioneer og muligens også Sony. I den CAR-IPen er det ISO kontakter så du trenger kun den og en ISO ramme for MINI pluss noe lurt til antenne som jeg ikke har funnet ut av enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Thunder: Hadde du H/K høytaler pakken? Selv har jeg det originale Radio boost med CD + harman/kardon anlegget + CD skifter i bagasjerommet. Synes lyden er rimelig bra, og ser egentlig ikke noe poeng i å bytte. (Men det skal jo sies at jeg kjører som regel med anlegget AV, og nyter viningen til motoren, og poppingen til eksosen :)) Etter at jeg ettermonterte AUX inngang til MP3 spiller er jeg stort sett fornøyd. (Eneste jeg ikke skjønner er at i prislisten til Mini, koster AUX tilkoblingen 575 kr. Det er spinnvilt, i og med at jeg betalte ca 90 kr for original sak fra BMW bestilt på nettet. Prisene på originale høytalere og anlegg er jo helt spinnville mot hva man får egentlig, så skjønner at folk monterer uoriginale deler. F.eks koster Radio boost anlegget med CD ca 6100 kr, cd-skifter ca 4850 kr og H/K høytalerpakke ca 12000 kr. Får et rimelig heftig anlegg for denne prisen hvis man shopper litt uoriginalt). Med H/K pakken får man en liten forsterker i bagasjerommet på 320W som yter greit. Tror jeg kommer til å beholde original anlegget for interiørets skyld. Eneste jeg savner er litt mer bass. Noen som har prøvd å montere sub i baggasjerommet? Sitter og vurderer en slags basskasse med sub, som enkelt kan taes ut av baggasjerommmet ved behov. Noen av dere som har peiling på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Jeg er gjerne litt inhabil i saken men jeg mener at org. anlegget ikke er topp. Med Pioneer kunne jeg justere lydbildet med myyyyye mer bass f.eks. I tillegg fikk jeg blåtannløsningen som jeg syns er helt toppers. Tror at anlegget i bilen er ganske org. hverken mer eller mindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peppe Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 bor i texas akkurat naa og vurderer aa kjope anlegg til mini cooper! hvilket anlegg burde jeg kjope, er ca halv pris her borte + at jeg kjoper brukt. hvilken dimensjon maa jeg ha paa hoytalerne osv. takk tid de som svarer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg