Gå til innhold

Hvor mye er en MB 230E 1990 verdt?

Stealth

Anbefalte innlegg

Pappa har flytta til utlandet, så han må få selge sin bil.

Er en Mercedes 230E 1990, kjørt 205000km, nylakkert for 1 år siden, dekk brukt 1-2 sesonger, eksosanlegg nytt for noen år siden..

Har hatt den ute for salg i veldig lang tid nå uten noen som helst interrese..

Er 30000kr for mye å forlange?

Er jo billigere enn lignende biler som ligger ute til salgs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. Ikke godt å si hvor mye den er verdt.

Om den er i god stand så kan du kanskje få 30 for den. Har vært ett stort prisfall på disse bilene i det siste.. Og det merkelige er at folk heller kjøper en sur golf 3 av første årsmodeller med minimalt utstyr og 0 sikkerhet framfor en MB 124 rundt 90 i ålreit stand og med ett helt annet sikkerhetsnivå

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilstanden på bilen er super.

Nettopp eu-godkjent.

Hadde litt slitte hjullagre, så de ble skifta.

Bremser ble vel også skifta for et lite år siden.

Motorfester ble skifta for noen måneder siden.

Bilen er eid av Mamma og Pappa, som helst har brukt bilen til langkjøring, så bilen er ikke hardt kjørt, og heller ikke noe spesielt bykjørt.

Hadde det ikke vært for at jeg har bil selv, så skulle jeg kjøpt den, siden tilstanden er super utifra det jeg har sett og prøvd.

Er egentlig veldig synd det du sier at ungdommen heller foretrekker en liten golf framfor noe solid som en sånn merce..

Jeg får vel bare prøve å la den ligge på autodb og finn en stund til, og legge ut noen annonser i diverse aviser.

Pappa vil så gjerne kjøpe ny bil, men kan ikke før denne er solgt.

Og det å ha en bil stående i Norge når han bor i utland blir for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til annonsen?

Annonser på finn.no

Når jeg solgte 300TE'n så fikk jeg 0 respons på annonsen på autodb, men en god del respons på annonsen på finn.no.

Husk gode bilder, aller helst av en ren og ryddig bil. Interiørbilder er heller ikke å forakte.

Hva slags utstyr er det på den?

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fin ut den..Totalt fravær av utstyr trekker nok noe ned, men tilstanden veier nok opp.

Årsak til ny lakk?

Tror jeg ville ha fjernet informasjon om ny lakk fra annonseteksten og heller opplyst om det muntlig til eventuelle interesserte.

Anbefaler å ta en sving innom MB Entusiastklubb og Mercefreaken for å legge ut en liten annonse under "til salgs" på forumene der også

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble lakkert pga. en liten rustflekk rundt antenna noen få småflekker et par andre plasser.

Så lakkerte like godt hele bilen, siden han ikke ville ha kun noen deler lakkert.

Hvorfor oljetrykksmåleren står på maks vet jeg faktisk ikke.

Mener den skal gå ned til 0 når bilen er avslått.

Skal sjekke dette neste gang jeg er i bilen.

Men bør jeg helst fjerne "Nylakkert for litt over 1 år siden.", eller legge til at dette ble gjort pga. litt rustfjerning?

Takker for linkene, skal se om jeg får lagt ut annonse der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slunkent utstyrt og hvit, la prisen være der og selg om du får 25000;-

Er jo trossalt en import bil, finner du en som liker hvite W124 så kan du sikkert få30 000,- men tviler, tipper på 20-25

Personlig ville jeg ikke hatt den, pga. farge og gir, dessverre for deg er det flere merce-entusiaster som tenker likt med meg.

Om bilen er så bra som du sier bør du ta noen ordentlige bilder, er det som selger på nettet.

VIN WDB1240231B206519

Model 230 E

Chassis 1240231B206519

Engine 102982 10 160219

Transmission 716218 01 521324

Order 0 9 209 02685

Approx. year 1989

Lights HELLA

Wiper SWF

Cab 06285

Dealer Kiel branch (209)

Interior cloth black (061)

Paint

147 arctic white (T) (с 01.01.1985 по 31.12.1993)

Options

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...