Gå til innhold

lh 2,4 me 8dyser, er d mulig?

Ranger emnet

krbarstad

Anbefalte innlegg

242-T6 skrev:
Har itj prøvd nei, E så billi R dysa så æ montert det. Men trur det ska gå greit ja.

kor store dysa klare lh2,4 å "driv". æ kjøre vikingchip sin Ecomax chip som e beregna for effektutak fra 200-250hk, snakka me han som selg vikingchipan å han ment at me 1bars trykk så burde motorn yte ca 220hk, men æ slit me tenningsbank mens turbotrykket bygges, tenningsbanken forsvinn når max turbotrykket oppnås som nå e satt t 0,6bar.

æ har jo den chipen æ kjøpt av dæ å, æ va me oeb t dæ en gang å handla en chip æ skull ha t en 740, |æ kan jo prøv den igjen å sjå om d bli bedre, men æ frykte at æ skulla hatt ny btr å større dysa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

krbarstad skrev:
kor store dysa klare lh2,4 å "driv". æ kjøre vikingchip sin Ecomax chip som e beregna for effektutak fra 200-250hk, snakka me han som selg vikingchipan å han ment at me 1bars trykk så burde motorn yte ca 220hk, men æ slit me tenningsbank mens turbotrykket bygges, tenningsbanken forsvinn når max turbotrykket oppnås som nå e satt t 0,6bar.

æ har jo den chipen æ kjøpt av dæ å, æ va me oeb t dæ en gang å handla en chip æ skull ha t en 740, |æ kan jo prøv den igjen å sjå om d bli bedre, men æ frykte at æ skulla hatt ny btr å større dysa.

Slutt med den dialektskrivingen din!

Kjøp deg noen ordentlige dyser, eller regn med at motoren din raser snart.

Du kan kjøre FT dysene til 200-220hk, men noe mer er en vanvittig dutycycle som ikke hører hjemme noen sted.

Du kan bruke feks "browntops", (fra diverse ford modeller), som du kan finne på ebay for kanskje 10-20$......

Om du skal tyne ut 220hk og spare 1000kr på noen dyser (nypris fra usa!!!), så, værsågod! Men ikke kom å "å nei, motoren røk", etter et par måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krbarstad skrev:

Klare sikkert å driv 1600cc å, men da må du ha 8" lmm. hvis ikke drukne den. 0,6 bar ja, det e mindre overtrykk en æ har på plenklippern. Har itj prøvd viking sin, men den æ har ska funk bra den. Had 250 drivhjuls hk i min med orginale dysa men da va det 1:1,2 BTR. Mye som kan være årsak til bank ,Nr 1 ha på 98 oktan, Hvis du har T kam blir det veldig fort bank. bytt te minimum A, Hvis motoren er så å si orginal, ville jeg sette på A kam og Progresiv BTR. vet ikke om du har tenningschip da? Går bra med litt bank med LH 2,4, bruker å være det med samme trykket kommer. så senker den tenningen så kommer det bort.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklage for dialekt skrivinga, e så vant til å skriv sms på trøndersk. det blir vell i bunn å grunn at æ me tiden kjøpe 4 store dysa t motorn, i stede for å rot me 8 dysa, men det er veldig innteresangt å høre folks meninger om 8dyse tanken, å det virke som at det har mellom flere blitt hissige diskusjona om rett å feil. men men. ang motor ras så har du sikkert rett i at den raser om ikke så leng, har faktisk aldrig hatt en skikkelig turbo motor i bilen, har kun kjørt med turbokonvertert b230f motora, å det har faktisk funka helt greit, men det eneste som foreløpig har gått i stykker grunnet tenningsbank er 1stk topp pakning, å d var på den forige motoren, den ble skiftet grunnet at tettningene rundt om på den lakk olje å at topp pakninga røyk, så jeg fant ut at det va lettere å bytte motor i stede for å overhale den som sto i, har foresten ei b230ft blokk fra 1989 stående på luringa, pluss en b23e me k-jet som snart e ferdig bygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242-T6 skrev:
Klare sikkert å driv 1600cc å, men da må du ha 8" lmm. hvis ikke drukne den. 0,6 bar ja, det e mindre overtrykk en æ har på plenklippern. Har itj prøvd viking sin, men den æ har ska funk bra den. Had 250 drivhjuls hk i min med orginale dysa men da va det 1:1,2 BTR. Mye som kan være årsak til bank ,Nr 1 ha på 98 oktan, Hvis du har T kam blir det veldig fort bank. bytt te minimum A, Hvis motoren er så å si orginal, ville jeg sette på A kam og Progresiv BTR. vet ikke om du har tenningschip da? Går bra med litt bank med LH 2,4, bruker å være det med samme trykket kommer. så senker den tenningen så kommer det bort.

æ har jo orginale grønne turbo dysa, orginal btr, å selve motorn er en b230f me orginal innmat, har T kam i den no, prøvd me A kam tidligere, men følt liksom at æ mista momente på lavt turtall, å siden det er bruksbilen min, som brukes mere til å trekk henger enn den bli brukt på bane så er det fordel me litt moment, kjøre for tia på 95 oktan, kjørt på 98 før, men merke egentlig ikke så stor forskjell på det, men som du sa så kjem tenningsbanken me det samme trykket kommer å så forsvinn det. har ikke tenningschip på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bra drag fra bunn med A kam å. Men du bør ha progresiv BTR. da kan du sikkert lett kjør på 1,2 bar. Lettere å dra henger da!

Har gr-A race kam i min da, den blir bruk daglig. Synes det funker kanon.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242-T6 skrev:
Er bra drag fra bunn med A kam å. Men du bør ha progresiv BTR. da kan du sikkert lett kjør på 1,2 bar. Lettere å dra henger da!

Har gr-A race kam i min da, den blir bruk daglig. Synes det funker kanon.

får prøv å få tak i en progresiv btr å bytte kam,veit du om det er nån i tr.heims ommerådet som selg da?

har du foresten nå spesiell erfaring me kammene

Y fra b200k

M fra b230f

D fra b21e

K fra b23e

T fra b230fk

A fra b230et

har alle dæm kamman ligganes, men veit ikke om det er nån som spess passe til turbo bruk. D og K kammen har ikke spor til bakstilt fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen,

jeg snublet over noe nå, om du absolutt *må* ha 8 dyser, hva med dette:

Billede%20046.jpg

Billede%20053.jpg

Billede%20055.jpg

Få tak i en 405 topp fra b23et eller b23e.

jfr: B23E Renovering

Så kombinerer du det med et F-innsug.

Nen du må fremdeles lage fuel-rail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krbarstad skrev:
får prøv å få tak i en progresiv btr å bytte kam,veit du om det er nån i tr.heims ommerådet som selg da?

har du foresten nå spesiell erfaring me kammene

Y fra b200k

M fra b230f

D fra b21e

K fra b23e

T fra b230fk

A fra b230et

har alle dæm kamman ligganes, men veit ikke om det er nån som spess passe til turbo bruk. D og K kammen har ikke spor til bakstilt fordeler.

Jeg har en progresiv BTR for salg. A kammen fungere veldig bra på FK, D kammen Fungerer hvist veldig bra også. K-kammen blir litt for skarp for FK. De andre er det vel nesten ingen forskjell med. Det er sånne pingle kammer

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242-T6 skrev:
Jeg har en progresiv BTR for salg. A kammen fungere veldig bra på FK, D kammen Fungerer hvist veldig bra også. K-kammen blir litt for skarp for FK. De andre er det vel nesten ingen forskjell med. Det er sånne pingle kammer

kosn btr har du da, pris i tilfelle. holdt på å fundert på å kjøp en 1:1,4 btr som passe direkte på fule railen t volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider