Gå til innhold

lh 2,4 me 8dyser, er d mulig?

Ranger emnet


krbarstad

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  242-T6 skrev:
Jeg har en progresiv BTR for salg. A kammen fungere veldig bra på FK, D kammen Fungerer hvist veldig bra også. K-kammen blir litt for skarp for FK. De andre er det vel nesten ingen forskjell med. Det er sånne pingle kammer

 

kosn type btr e d du har for salg i tilfelle, e d makan t den dokker har på glassfiber 242n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  maxis skrev:
Dabutcher: 405 topp ifra b23et har ikke dysehull.

 

 

Ang svær luftmassemåler så glem ikke at tenninga tar lastsignalet ifra luftmassemålern da,så med en enorm luftmassemåler for å forhindre at bilen går for fett

kan man i tillegg får en totalt ukjørbar bil...

 

I stand corrected.

Btw. Det som HADDE gått, var å brukt b23e topp, dobbel dyserail, men: bare en aktiv dyserail om gangen.

 

Feks. V/ E85, kunne man switchet dyser til noen som flowet 30% mer, men v/ vanlig bensin, kunne man kjørt på de andre dysene.

 

Just a crazy thought.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  maxis skrev:
glem nå ikke at lh 2,4 er kranglete når det gjelder modding.

 

Det er bare fordi det ikke eksistere chip til alle oppsett for "tre kroner og femti øre", eller at du ikke klarer å mappe selv? Eller snakker du om påliteligheten til sensorer og ledningsnett som begynner å bli 15-20 år gammelt?

 

 

  maxis skrev:

Ang svær luftmassemåler så glem ikke at tenninga tar lastsignalet ifra luftmassemålern da,så med en enorm luftmassemåler for å forhindre at bilen går for fett

kan man i tillegg får en totalt ukjørbar bil...

 

Er jo ikke noe problem å endre det i chippen da

 

 

  242-T6 skrev:
Klare sikkert å driv 1600cc å, men da må du ha 8" lmm. hvis ikke drukne den.

 

Ikke nødvendigvis. Med justering av map er det ikke noe problem med større dyser. Ikke uvanlig å kjøre 440-504cc dyser med 3" MAF på VW med tilsvarende Bosch-sprut.

 

Til OP, ikke noe problem med å kjøre 8 dyser på sprutet, rent teoretisk. Det gir jo vanligvis bedre fylling av sylinderen og gjør det lettere å mappe tomgang og del-last.

 

Problemet er vel at rent praktisk er nok ikke orginalsprutet det som er best egnet for dette, om du ikke kjenner det inn og ut og kan mappe det selv. Som de fleste her har sagt, tid/penger vs resultat på orginalsprutet "makes no sense". Skal du kjøpe deg datasprut derimot, er det ikke dumt med 8 dyser.

 

og til slutt et sitat fra en kompis som driver mye med mapping:

 

"Adjustable fuel pressure regulators should burn in hell"

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Polo Classic skrev:
Det er bare fordi det ikke eksistere chip til alle oppsett for "tre kroner og femti øre", eller at du ikke klarer å mappe selv? Eller snakker du om påliteligheten til sensorer og ledningsnett som begynner å bli 15-20 år gammelt?

 

 

 

 

Er jo ikke noe problem å endre det i chippen da

 

 

 

 

Ikke nødvendigvis. Med justering av map er det ikke noe problem med større dyser. Ikke uvanlig å kjøre 440-504cc dyser med 3" MAF på VW med tilsvarende Bosch-sprut.

 

Til OP, ikke noe problem med å kjøre 8 dyser på sprutet, rent teoretisk. Det gir jo vanligvis bedre fylling av sylinderen og gjør det lettere å mappe tomgang og del-last.

 

Problemet er vel at rent praktisk er nok ikke orginalsprutet det som er best egnet for dette, om du ikke kjenner det inn og ut og kan mappe det selv. Som de fleste her har sagt, tid/penger vs resultat på orginalsprutet "makes no sense". Skal du kjøpe deg datasprut derimot, er det ikke dumt med 8 dyser.

 

og til slutt et sitat fra en kompis som driver mye med mapping:

 

"Adjustable fuel pressure regulators should burn in hell"

 

Om du skal øke mer enn 30% dysestørrelse, må du øke LMM størrelse.

Ellers, de originale dysene her er ikke noe man kan kalle idèelle i forhold til flow, spraypattern, eller noe annet.

 

Eneste idèlle med de, må vel være at du får de for 50$ for fire stk på ebay :P Men man kan bruke feks ford "brown tops", eller bare flett ny høyohms dyser, ftw.. med myyye bedre spraypattern (6 hull feks. vs 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  DaButcher skrev:
Om du skal øke mer enn 30% dysestørrelse, må du øke LMM størrelse.

 

Trenger vel strengt tatt ikke å endre LMM størrelse så lenge du ikke makser LMM, så lenge du oppdaterer software.

 

Er jo oppdatering av software som er riktig måte å gjøre det på, ikke fikling med størrelse på LMM, dyser og justerbar fpr

 

Edit: noen som vet hvor jeg kan finne orginalfilen fra chippen på nettet, har litt lyst til å snoke litt i mappene:hellothere:

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Polo Classic skrev:
Trenger vel strengt tatt ikke å endre LMM størrelse så lenge du ikke makser LMM, så lenge du oppdaterer software.

 

Er jo oppdatering av software som er riktig måte å gjøre det på, ikke fikling med størrelse på LMM, dyser og justerbar fpr

 

Edit: noen som vet hvor jeg kan finne orginalfilen fra chippen på nettet, har litt lyst til å snoke litt i mappene:hellothere:

 

 

Kommer ikke langt med standard lmm uten å makse signalet.

 

Dette vet iallefall de gode karra over grensa mye om.

 

Har selv hatt motor med mappet lh2,4 system,som var mappet av svensk firma som er gode på dette.

 

På den var det 80mm luftmassemåler på 465cc dyser...

 

bare for å gi en pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Polo Classic skrev:
Trenger vel strengt tatt ikke å endre LMM størrelse så lenge du ikke makser LMM, så lenge du oppdaterer software.

 

Er jo oppdatering av software som er riktig måte å gjøre det på, ikke fikling med størrelse på LMM, dyser og justerbar fpr

 

Edit: noen som vet hvor jeg kan finne orginalfilen fra chippen på nettet, har litt lyst til å snoke litt i mappene:hellothere:

 

Å jo du, du skjønner at org dysene maxer rundt 200-220hk.

Kjører du mer, så blir det farlig dutycycle (bare spør bensintrykks-kompisen din).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Polo Classic skrev:
Det er bare fordi det ikke eksistere chip til alle oppsett for "tre kroner og femti øre", eller at du ikke klarer å mappe selv? Eller snakker du om påliteligheten til sensorer og ledningsnett som begynner å bli 15-20 år gammelt?

 

 

 

 

Er jo ikke noe problem å endre det i chippen da

 

 

Allt går,men hvorfor?

 

Kjøp datasprut og en har "uendelig" med muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  DaButcher skrev:
Å jo du, du skjønner at org dysene maxer rundt 200-220hk.

Kjører du mer, så blir det farlig dutycycle (bare spør bensintrykks-kompisen din).

 

Sorry, glemte å skrive at det var så lenge du hadde fornuftig DC også.

 

Noen som vet hva slags chip det sitter i LH? 27c256, 27c512?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår