MONDEO32 Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 for 3uker siden kjøpte jeg meg en 01mod mondeo stv,som sto til salgs sørpå.i bilannonsen sto det at bilen var i bra stand,og at det var sikkerhets utstyr på bilen som antispinn og antiskrens.jeg var i kontakt med bilselgeren og han sa at det stemte det som sto i annonsen,også at det var med komplett servicehefte.da jeg hadde hentet bilen,og kom hjem til nordland,oppdaget jeg at bilen ikke hadde dette utstyret,slik det sto skervet i bilannonsen og i kjøpekontrakten.jeg fikk også en mail i fra han på forrhond,der han skrev,at det var et komplett servicehefte på bilen.men med nermere ettersyn på det,viser det seg at halvparten av serviceheftet tillhører en skoda oktavia på hamar.samt fortalte han meg på pr mail at det var utført fords rustgaranti på bilen,og at alle dørene,pansret,og bakluka var byttet,gjort hos ford hamar,og dette var en pris på kr 35.000kr. jeg kontaktet ford hamar og di kunne bekrefte ovenfor meg at bilen ikke hadde vært på service hos dem siden i 2005,og at fords rustgaranti ikke var blitt tatt på bilen.jeg reklamerte på bilen dagen etter på,og sa at jeg ville heve kjøpet,men det eneste jeg fikk i mot meg var trussler pr tlf og via tekst meldinger,der han sa at jeg ikke fikk hevet kjøpet på bilen.jeg selv mener at jeg har en sikker sak i dette,og mener jeg har krav på og få hevet kjøpet på bilen,siden han har tilbakeholdt opplysninger i henhold til bilen til meg,samt at det foreligger en vesentlig mangel på bilen,siden ikke det var antispinn,og antiskrens på den,noe som han sa at det var på bilen,da jeg kjøpte den.hva mener dere? har jeg krav på og få hevet bilkjøpet,samt kreve tilbakebetalt di kostnadene jeg har hatt på bilen da jeg hentet den,og fikk den hjem til nordland? håper på svar fra en sakkjyndig i dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 1. Avsnittsføring 2. Setningsføring 3. Avsnittsføring Hvorfor hadde ikke bilen antispinn og antiskrens? Kunne man få disse med det? Hvis dette var et viktig moment, hvorfor sjekket du det ikke før du kjøpte bilen? Kikket du i serviceheftet på forhånd, forresten? Og hvorfor undersøkte du ikke det med rustgarantien på forhånd? Ser du ikke har fått det du har betalt for, men alt her kunne vel vært sjekket før kjøp? Skrev dere noen kontrakt da? Med dette er det langt enklere juridisk sett :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MONDEO32 Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 disse bilene er levert med antispinn og antiskrens,men denne bilen hadde ikke dette.jeg fikk sendt papirene og servicheftet på bilen i etterkant,og jeg fikk ikke sett dette for dagen etter på.og dette med rustgarantien har jeg fått vite i etterkant da jeg sendte saken videre til advokat.og har også fått vite i ettertid at denne bilselgeren ikke er til og stole på,samt totalt uærlig,+++ 1. Avsnittsføring2. Setningsføring 3. Avsnittsføring Hvorfor hadde ikke bilen antispinn og antiskrens? Kunne man få disse med det? Hvis dette var et viktig moment, hvorfor sjekket du det ikke før du kjøpte bilen? Kikket du i serviceheftet på forhånd, forresten? Og hvorfor undersøkte du ikke det med rustgarantien på forhånd? Ser du ikke har fått det du har betalt for, men alt her kunne vel vært sjekket før kjøp? Skrev dere noen kontrakt da? Med dette er det langt enklere juridisk sett :) Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Space,enter og shift knappen ble funnet opp for lenge siden.. Nå orket ikke jeg å lese det innlegget ditt, men om det ikke var antispinn/skrens og det står det i salgskontrakten, så vil jeg tru du har en god sak! om begge har skivdunder på den da selvfølgelig. Men utrolig at det er så mye feil og at du ikke har funnet ut av det før du har kommet hjem! Du var der og handlet det som var! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Aldri kjøp en bil uten å sjekke papirene på forhånd!!! da sparer man seg for mye dritt i ettertid! Blir jo ikke helt enkelt for deg å bevise at du er blitt lurt, så fremst at du ikke har en skriftlig kontrakt eller lignende, der det kommer fram hva som er av utstyr på bilen, servicehefte osv... Å få pengene tilbake samt dekket dine utgifter blir vel omtrent like enkelt som å overtale Bin Laden til å klippe av seg skjegget, å farge håret rosa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Heve bilkjøpet - ja Dekke utgifter - tvilsomt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Han sier jo at det sto skrevet i kontrakten at bilen hadde antispinn og antiskrens, så det skal vel bli heller enkelt å få tilbake pengene du har betalt for bilen. ssgat: har du i det hele tatt lest innlegget hans? Jeg er enig med RuZleBiFf. Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 svarer ikke bilen til innhold i kontrakt er det null problem å heve kjøpet:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 men på en annen måte er det jo ganske vesentlig å se over bilen skikkelig før man kjøper den,samt prøvekjøre, sjekke papirer på forhånd etc etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg