Gå til innhold

vrakpant 5000 i boks!

Ranger emnet

mamolv

Anbefalte innlegg

Vrakpantutbetalingen økes for enkelte kjøretøy som vrakes i perioden 1. januar 2008 til 31. desember 2008.

Stortinget har vedtatt en økning i vrakpantutbetalingen for enkelte kjøretøy som vrakes i perioden 1. januar 2008 til 31. desember 2008.

Vrakpanten forhøyes i forannevnte periode til kr 5000,- for følgende kjøretøy:

• Personbiler – dieseldrevet med tillatt totalvekt f.o.m. 2501 kg t.o.m. 3500 kg for årsmodell til og med 1990

• Varebiler – dieseldrevet med egenvekt f.o.m. 1151 kg t.o.m. 3400 kg for årsmodell til og med 1991

• Busser – dieseldrevet med tillatt totalvekt t.o.m. 3500 kg for årsmodell til og med 1991

• Busser – dieseldrevet med tillatt totalvekt f.o.m. 3501 kg t.o.m. 7499 kg for årsmodell til og med 1995

• Lastebiler - dieseldrevet med tillatt totalvekt f.o.m. 3501 kg t.o.m. 7499 kg for årsmodell til og med 1995

For å få utbetalt forhøyet vrakpantavgift kreves det at kjøretøyet var påregistrert i 2007.

skrevet ut fra:

Vrakpantavgift - forhøyet sats gjeldende fra 1. januar 2008 - Tollvesenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke tenke meg at det blir noe stort vrakår iår med de reglene der.

du får jo selvsagt 1500;-kr i vrakpant for alle andre biler da, så det blir nok like mye vrakbiler om ikke flere enn tidligere år tenker jeg.var jo bare personbiler fra 2500-3500 kg i tillat totalvekt som var i forslaget tidligere, og at dem gir for lastebiler og busser over 3500 kg nå synes jeg er helt utrolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de forurenser mest..bensinvanen min bruker 3-6 liter på mila.vil tro den forurenser mer enn de fleste dieselbiler,men dette er det jo staten som bestemmer heldigvis..hehe

Det blir jo helt feil. Grunntanken bak vrakpant er vel å få vekk trafikkfarlige gamle biler? Man vraker ikke en bil pga den forurenser.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo helt feil. Grunntanken bak vrakpant er vel å få vekk trafikkfarlige gamle biler? Man vraker ikke en bil pga den forurenser.

det var det som var tanken bak den vanlige vrakpanten ja.men nå vil dem altså ha bort forurensende biler attpåtil.derfor dem har økt vrakpanten sikkert,for å friste mer...har en van som skal vrakes,men ikke på grunn av panten..den er bare en bonus til meg...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider