Teddy88 Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 har hørt noe om at inng aksel på m90 kassa ikke rekker inn til svinghjulslageret hvis man kjører med det dype svinghjulet fra ET ... noen som har erfaring på dette ? og hvilket svinghjulslager skal man eventuelt bruke? diameter osv Takknemlig for svar Siter JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER PM FOR SPM eller mail Gettoblaster@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 d lageret du mene sitt ikke fast i svinghjulet men i selve veiva. så kosn svinghjul du har på skall ikke ha nå spess å si, siden at avstanden inn til d lageret er likedan i forhold til girkassa uansett kosn svinghjul du bruke. men d kan jo seff vær at hvis du bruke d dype svinghjulet så kan d ta borti på innsida på chluts huset, men dette veit jeg ikke med sikkerhet da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 krbarstad: M90 skal ikke HA noe støttelager på inngående aksling.... så bare drit i å tenk mer på det! ;) Det funker fint med M90 på ET-svinghjul.... bare fiks deg en lamell som passer m90-splines (24 tenner på m90, kontra 22 på M4X trur jeg) og 228mm diameter på slitebelegget ;) Pass på at lamell-senteret ikke tar borti svinghjulet.... 850-lamell gjør hvertfal det, og da må svinghjulet dreies ned litt... eventuell annen lamell fra 940 m dieselmotor og M90... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teddy88 Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 skal ikke m90 ha støttelager i det hele tatt ?? høres jo merkelig ut Siter JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER PM FOR SPM eller mail Gettoblaster@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 skal ikke m90 ha støttelager i det hele tatt ?? høres jo merkelig ut nei, det høres ikke merkelig ut i det hele tatt, for inngående aksling er alt for kort til at den skal kunne treffe senter av veiva på B230-motorer (og andre gamle vovlo rekkefirere'ere selvsagt:ass: ) mener å huske den inngående akslingen ligger ca 1,5 cm INNENFOR flensen mot motoren... på M4X-kassene, stikker inngånde aksel ca 1-1,5 cm utenfor..nettopp for å treffe støttelageret i veiva. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teddy88 Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 hmm... ja...mente at støttelageret til m90 kassa egentlig sitter i dobbeltmasse svinghjulet jeg se.... og at det ikke sitter i veiva så lenge man bruker dobbeltmasse svinghjul, men får bare titte på`t. takker for svar i hvertfall :well: Siter JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER PM FOR SPM eller mail Gettoblaster@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 hmm... ja...mente at støttelageret til m90 kassa egentlig sitter i dobbeltmasse svinghjulet jeg se.... og at det ikke sitter i veiva så lenge man bruker dobbeltmasse svinghjul, men får bare titte på`t. takker for svar i hvertfall :well: På 9-serien med M90 står det en plasthylse i hullet til svinghjulslageret, har ingen praktisk funksjon annet enn hullfyll. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teddy88 Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Ok.. da tror jeg vi er enige ;) takk for svar Siter JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER PM FOR SPM eller mail Gettoblaster@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Den metallhylsa er kun til sentrering av clutch'n den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Tar meg den frihet å stille et spørsmål her jeg ... Passer utløserarmen fra m46 på m90 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teddy88 Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 det mener jeg at den ikke gjør.... Siter JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER PM FOR SPM eller mail Gettoblaster@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 det mener jeg at den ikke gjør.... Ok, takk :) Bestilte ny i dag ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 jeg tror den passer richard... m47 og m90-armene jeg dealet med i min tid var i første øyekast identiske sålenge man har hydraulisk clutch. Forøvrig tror jeg det også være mulig å bytte clutcharm Uten å ta ned girkassa på biler med hydraulisk clutch, da kulebolten den står og spenner mot sitter på venstre side av clutchkåpa... og der kan du jo bare fjerne den svære gummimoffa, fjerne clipsen som holder armen fast i kulehodet, og trekke armen ut.. Utløserlageret sitter i en åpen "gaffel" i andre enden... så burde være fullt mulig! :) Tar deg ca 25 minutter å sjekke om det er mulig, så kanskje du sparer noen kronasjer etter jula ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 jeg tror den passer richard... m47 og m90-armene jeg dealet med i min tid var i første øyekast identiske sålenge man har hydraulisk clutch. Forøvrig tror jeg det også være mulig å bytte clutcharm Uten å ta ned girkassa på biler med hydraulisk clutch, da kulebolten den står og spenner mot sitter på venstre side av clutchkåpa... og der kan du jo bare fjerne den svære gummimoffa, fjerne clipsen som holder armen fast i kulehodet, og trekke armen ut..Utløserlageret sitter i en åpen "gaffel" i andre enden... så burde være fullt mulig! :) Tar deg ca 25 minutter å sjekke om det er mulig, så kanskje du sparer noen kronasjer etter jula ;) Betyr det at det passer om jeg har hydraulisk clutch nå på m46'n ? For det har jeg igrunn ikke.. Takk for god forklaring. Den armen kostet 400, og jeg liker nye ting :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.