Gå til innhold

Hvor mye koster det å eie bil? *LØST*

Ranger emnet

astonmartinV8

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på utkikk etter en bil til ca 20 000, men jeg er i tvil om hvor mye dette vil koste meg pr år, og særlig det første året da jeg ikke har så mye penger.

Hvor mye blir det i veiavgift, årsavgift og div. andre avgifter(skulle tro Norge prøver å suge penger ut av oss til enhver tid)?

Jeg har lyst på en personbil, ikke stasjonsvogn eller en diger personbil, som går på bensin(kanskje), kanskje 95 modell eller eldre da dette er "billigere" å omregistrere. Bilen skal høyst sannsynligvis brukes mye og over lange strekninger...

Har tittet rundt på finn.no, autos.no, autodb.no og liknende men har ikke funnet "drømmebilen" ennå.

Jeg spør ikke om hvilket merke som er best, det kan kanskje bli noen diskusjoner om det:p

- Mitsubishi Lancer GLi sedan 1994 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ang. Avgifter å slikt så er det først og fremst omreg. avgiften som du må betale for å få vognkort og skilt dersom dem ikke må lage nye. Desto gammlere bilen er jo billgere blir omreg. avgiften.

Så kommer årsavgiften i tillegg og betales sammens med omreg. avgiften dersom tidligere eier ikke har betalt den, denne årsavgiften må du betale hvert år for å få nye oblater på skiltene. På personbiler under 3500 kg er det nesten 3000.- (ca 2975.- mener jeg å huske)

Forsikkring - inviduelt for alle, bare å ringe rundt til forskjellige selskap og gå for dem som du syns er billigst osv.

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å eie bil er svindyrt.

-omreg på 6161

-700kr. i fuel annenhver dag

-15.000i forsikringer i året

-slitedeler for 6000 BARE DENNE MÅNEDEN.

-Oljeskift 136,- pr literx6 hver 1000km.

-dekk(2500 pr.stk.)

I tillegg kommer husleie og årsavgift,lån,autotrekk til statens inkrevningssentral og sikkert 1000kroner uka i bompenger.

Har du ikke godt betalt jobb, drit i å kjøp deg bil.

Jeg har 3 =)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å eie bil er svindyrt.

-omreg på 6161

-dekk(2500 pr.stk.)

I tillegg kommer husleie og årsavgift,lån,autotrekk til statens inkrevningssentral og sikkert 1000kroner uka i bompenger.

Jeg har 3 =)

du er rett å slett latterlig. Bare for det er dyrt for deg å kjøre svin å straffe bila dine så betyr ikke det at alle gjør det. Om du kjører med vett så koster ikke spesielt mye å ha en bil er ikke værre enn hva du gjør det til selv.

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å eie bil er svindyrt.

-omreg på 6161

-dekk(2500 pr.stk.)

Jeg har 3 =)

haha...taper..oljeskift pr 100mil og greier...dårlig måte å prøve å tøffe seg over internett på... kjenner noen slike fyrer.. *ler*

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å eie bil er svindyrt.

-omreg på 6161

-dekk(2500 pr.stk.)

Jeg har 3 =)

Trådstarter satte sikkert pris på det hjelpsomme innlegget ditt, siden du er så saklig :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å eie bil er dyrt uansett hva man gjør det til.

Hvis alt skal være helt i 100%stand så koster det.

Jeg kjører ikke rundt med slitte bremser,dempere,foringer,dekk etc.for å si det sånn.

Jeg er 19 år og betaler ALT selv og bilene står i mitt navn, jeg har egen leilighet, så ja..jeg syns det er svindyrt.

Jeg er ikke noen pappagutt, og det er jeg stolt av!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider