Gå til innhold

Høy tomgang

volvo amazon

Anbefalte innlegg

halo, jeg har en 93mod ford sierra med Doch motor. i det siste har den begynt og ruse seg opp på tomgang. når jeg starter den går den helt fint i ca 10 sek på ca 600-1000 o/min og så begynner den og ruse seg opp ganske sakte når den kommer til ca 3000 o/min kutter den og stopper...og sån holder den på..håper noen har noen svar på dette problemet her, takker får svar vert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hallo! godt å høre at også andre har det problemet :) Jeg har jo en 87mod 2,0Cl OHC motor, og den hadde det problemet. Når jeg startet bilen når den var kald, ruste den seg med èn gang opp til 2 000 rpm og så til 3 000 etter ca 1 minutt. det ble bare verre og verre. så fant jeg ut at det var den (kommer ikke på navnet) tingen som sitter på forgasseren som regulerer tomgangen som hadde hengt seg opp, så den gav gass hele tida. Så den byttet jeg og nå fungerer sierran som en drøm :) den går fint på tomgang og fusker ikke noe særlig heller :) Det er jo ikke likt som på din men... Har du fått orden på det forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett typisk problem med tomgangsregulatoren. Den henger seg opp og blir treg og justerer ikke som den skal. Bytt den så skal du se tomgangen blir korrekt. :cheers:

Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com

Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...