Gå til innhold

Granada ungdomsbil

Ranger emnet

granada mk2

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Da var det vel på tide å lage en tråd om bilen min da.

Jeg er en gutt på 15 år som kjøpte bilen til bestefar for halvannet år siden. til nå har jeg gjort den så og si rustfri. jeg eg noen kammerater har fått prøvd oss på rustveising og det må jeg si gikk over all forventning, synes vi klarte oss bra : ) sparkla og styra litt og nå begynner den å ta form igjen. jeg er en av de som har PÅ tectyl da, ikke skraper den av : P bilen har vert behandlet gjevlig så jeg ser ingen grund til å ikke forstette med dette. Ellers så har jeg fått tak i litt små snack da, som hvite blinklys foran, rødsota baklamper RS vinge osv. Jeg og en kammerat har heldigvis egent verksted så den får stå ikke mes jeg mekker og det er bra!

Nå i dag var jeg å henta meg 2,9 EFI motor som skal inn, detta blir vel gitt grommere enn den "noget" late 2,3 : P Så skal jeg hente en 5 trinns kasse en dag. Er på leting etter ledningsnett til motoren da.. så hvis noen har så send på en pm. eller noe. trenger også bensintank til inj. granada sedan.

får begynne med å legge ut noen gamle bilder av bilen da.

Dsci0169.jpg

ser ganske bra ut vev første øvekast, og det er den også fin i lakkes osv. Men det var noen hull ja..

Dsci0170.jpg

Dsci0161.jpg

Dsci0168.jpg

Dsci0171.jpg

interiøret er strøkent da!

Så begynner "morroa"

ribbing:

DSCI0088.jpg

DSCI0085.jpg

DSCI0086.jpg

DSCI0087.jpg

DSCI0091.jpg

DSCI0092.jpg

DSCI0093.jpg

DSCI0094.jpg

DSCI0197.jpg

DSCI0196.jpg

DSCI0195.jpg

DSCI0194.jpg

Ser kanskje ikke så profft ut.. men jeg er 15 da så jeg får trøste meg med det.. men jeg lover dere, det blir faktisk bra altså! : D

Også får jeg ta med et bilde av motoren da:

DSCI0227.jpg

Den ser ganske bra ut, har gått litt i overkant av 200 000 men det er jo ikke så mye på dessa motorene her da. Det var en eldre mann som hadde den og den har fulgt alle servicer.

Håper det er noen som har lyst til å følge med her da : )

Er ikke sikkert det blir oppdateringer så ofte da for jeg har jo god tid ; )

sorry skrive leifene da : P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Endelig:)

Granada ligger meg nærmest hjerte,og må si det atte detta ska jeg absolutt følge med på:)Ta den tiden det tar,ik skru deg lei,noe som jeg har gjort meir enn en gang;)Gleder meg og følge med...Du veit nok hvem jeg er,blir kalt Bulken i Granadaklubben:)

Sorry Off Topic...

Mvh Bulken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...