granada mk2 Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Hei hei! Da var det vel på tide å lage en tråd om bilen min da. Jeg er en gutt på 15 år som kjøpte bilen til bestefar for halvannet år siden. til nå har jeg gjort den så og si rustfri. jeg eg noen kammerater har fått prøvd oss på rustveising og det må jeg si gikk over all forventning, synes vi klarte oss bra : ) sparkla og styra litt og nå begynner den å ta form igjen. jeg er en av de som har PÅ tectyl da, ikke skraper den av : P bilen har vert behandlet gjevlig så jeg ser ingen grund til å ikke forstette med dette. Ellers så har jeg fått tak i litt små snack da, som hvite blinklys foran, rødsota baklamper RS vinge osv. Jeg og en kammerat har heldigvis egent verksted så den får stå ikke mes jeg mekker og det er bra! Nå i dag var jeg å henta meg 2,9 EFI motor som skal inn, detta blir vel gitt grommere enn den "noget" late 2,3 : P Så skal jeg hente en 5 trinns kasse en dag. Er på leting etter ledningsnett til motoren da.. så hvis noen har så send på en pm. eller noe. trenger også bensintank til inj. granada sedan. får begynne med å legge ut noen gamle bilder av bilen da. ser ganske bra ut vev første øvekast, og det er den også fin i lakkes osv. Men det var noen hull ja.. interiøret er strøkent da! Så begynner "morroa" ribbing: Ser kanskje ikke så profft ut.. men jeg er 15 da så jeg får trøste meg med det.. men jeg lover dere, det blir faktisk bra altså! : D Også får jeg ta med et bilde av motoren da: Den ser ganske bra ut, har gått litt i overkant av 200 000 men det er jo ikke så mye på dessa motorene her da. Det var en eldre mann som hadde den og den har fulgt alle servicer. Håper det er noen som har lyst til å følge med her da : ) Er ikke sikkert det blir oppdateringer så ofte da for jeg har jo god tid ; ) sorry skrive leifene da : P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taffes Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Heisann!! Endelig:) Granada ligger meg nærmest hjerte,og må si det atte detta ska jeg absolutt følge med på:)Ta den tiden det tar,ik skru deg lei,noe som jeg har gjort meir enn en gang;)Gleder meg og følge med...Du veit nok hvem jeg er,blir kalt Bulken i Granadaklubben:) Sorry Off Topic... Mvh Bulken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
granada mk2 Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Hey. bulken! fint du vil følge med : ) det er altid fint med råd og tips fra erfarne.. skal prøve å få bilen kjørbar til Gol så får vi håpe vi snakkes der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taffes Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Følger med jeg vettu:) Bare og stå på som bare f det så går nok det i orden:) Men må ta deg en tur på treffet på Dal om noen mnd da,syns det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
granada mk2 Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Det må jeg prøve å få til.. uten bil da såklart : P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taffes Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Bare og dukke opp er bra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
granada mk2 Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 når er det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taffes Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Mener pleier og væra i begynnelsen av mai:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
granada mk2 Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Nei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 tror jeg har sett denne på stange noen ganger . med litt småfine felger? Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tæven Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Hey. var no tull med passord og greier så jeg tok i bruk denna brukeren. nej, det er nok en anna bil. bare vært orginal stålfelger på denna bilen gitt har gjort endel da.. kommer uppdate snart. Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/187327-granada-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tæven Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Ja, har fått motor da : D en 2,9 efi som jeg lakkerte opp og bytta litt pakninger pulgger osv. slik var den når jeg kjøpte den og etter litt pussin og lakk så ble den litt bedre så da blir det vel å få den i bilen i løpet av sommeren : P Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/187327-granada-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Så ut som et veldig bra "prosjekt" dette:D går det an å få sett noen bilder av hvite blinkers'ene, baklyktene og RS vingen??:D Lykke til ivertfall;) Skal følge med på dette:D;) Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tæven Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 ja, her er et bilde av baken før jeg begynte å demontere den. har desverre ikke no bilde av fronten med blikers`ene enda. men skal prøve å fikse det ; ) Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/187327-granada-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tæven Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 lampene skal få ett nytt strøk i løpet av sommeren, skinner igjennom litt på bilder : / Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/187327-granada-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg