vegardrs Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Lurte på å ta inn en strøken 190 2,5-16v. fra Tyskland. noen litt om det, og vet om det kanskje er noe å spare? er jo ikke lette biler å få tak i her hjemme. Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 hei. prismessig viser det seg att det blir omentrent det samme. fordelen med å importere er større murligheter med å finne den bilen du vil ha. er tross alt flere 16v i tyskland enn her til lands. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 ja, det samme jeg har kommet frem til. utvalget er ikke akuratt overveldene her hjemme. i Norge finnes det få 2,5-16, mens det virker som om det er motsatt i Tyskland. Der ser det ut som det er få 2,3-16. Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 noen som vet forskjellen på 2,3 og 2,5 motorene? noen som egener seg bedre for trimming en andre? Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JÅR Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 noen som vet forskjellen på 2,3 og 2,5 motorene? noen som egener seg bedre for trimming en andre? Skal ikke si noe sikkert her jeg, men det påstås att 2,3 har smidd veiv og 2,5 støpt, så har 2,5 dobbel registerkjede (Noen sier siste 2,3 også har dette) Tror ellers det er stort sett samme motorene.... Smidd veiv er vel en fordel ved trimming, men dobbel kjede er jo heller ingen bakdel... I utgangspunktet tror jeg det er meget liten forskjell på ytelse, men 200 ccm ekstra er jo kjekt med tanke på trimming:) I tillegg sies det att 2,5 har 2 bensinpumper lik den ene som står på 2,3, men dtte er vel egentlig uintresant med tenke på di fleste typer trimming... Hold oss opdatert med hva som skjer da? Liker disse bilene:) Siter -94 MB C180 -86 MB 190 2,3-16V -81 Opel Ascona B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda type R Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 2,5 16v 204hk går en del bedre 2,3 16v.185hk Siter Det går i R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 2.3 16v har et helt annet register enn 2.5 16v. 2.3n er mye mer leken og turtallsvillig mens 2.5n er mere seig men kraftigere. standard så vil jeg tro 2.3 er mye morsommere å kjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JÅR Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 2,5 16v 204hk går en del bedre 2,3 16v.185hk Mulig det stemmer det, har mest erfaring med 2,3 jeg(Hatt det i 4 år nå....), har ikke prøvd så mange 2,5, men dette har vært diskutert dette mange ganger. Og mener det skal være noe det samme, litt mere bunndrag i 2,5'en er den største forskjellen. Mente det var 186 hk i 2,3 uten katalysator, og 194-195 hk i 2,5 med katalysator jeg(Vanskelig å få 2,5 uten kat originalt:))? Er det virkelig over 200??? Men å si att 2,5 går litt bedre er vel helt riktig det:) ( Spørs bare hva man mener med litt bedre):) Siter -94 MB C180 -86 MB 190 2,3-16V -81 Opel Ascona B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT-555 Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 De 204hk som det prates om gjelder EVO. Er vel bare 10hk som skiller 2.3 og 2.5. Ingen merkbar forskjell, bortsett fra 2.3-16 er rimligere, men eldre. Samme bilen samme prestanda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 takk for svar! Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DriftKing Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 2,5 er råere. Men har du penger slå til med en 2,5 evolution 2.Den har 231 hk og store vingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toreso Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 2,5 er råere. Men har du penger slå til med en 2,5 evolution 2.Den har 231 hk og store vingen. Evo 2 vokser ikke akkurat på trær.. Siter 1984 Volvo 360 2.0 1993 BMW 318is 1991 MB 190E 2.3 Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DriftKing Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Evo 2 vokser ikke akkurat på trær.. Hehe det er sant! Men er man heldig finner man en..Har sett en del på: http://www.mobile.de:titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 dem koster flesk da!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 uansett hvilken utgave av en 16v man skal ha så er det ikke lett og få tak i et fint eksepmplar idag..ikke her tilands..di som er strøkne og fine er som regel ikke tilsalgs..synd at det er slik:(.. Siter BMW 523i 96mod. Mercedes 190E 92mod.--> (Solgt)Bilder Det er Tysker som gjelder!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.