Gå til innhold

2,5-16

vegardrs

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Mener å hørt at 2.5 går fortere fra 160-200km/t i forhold til 2.3 16v.. men som sagt 2.3-en er mye villigere på turtall;) kjøper du en av de siste modellen får du med dobbelt kjede på kjøpet;) personelig var jeg VELDIG fornøyd med min 2.3 16v! utrolig morsom bil...

Påstanden "2.3-en er mye villigere på turtall" er relativt drøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er no om det hadde stått mellom 2,3 og 2,5 hadde eg valgt 2,5..får nyere bil..og ofte mye bedre utstyrt en 2,3..

Enig i det der, bedre jo nyere bilen er... Iallefall om man skal ha seg en vanlig bruksbil. Men har ikke fått med meg att 2,5 bruker å være så mye bedre utstyrt?

Også: 2,3 har "lamell-sperre" (LSD), medan 2,5 har ASD (eletronisk/hydraulisk styrt.

Har inntrykk av att LSD er mere egnet til å leke seg med, eller "drifting" som noen går så langt og kaller det, og det er jo det disse bilene passer best til :)

Største svakheten (og kanskje eneste :m'm: ) med disse bilene etter min mening er rustangrep under "hjulbuelister" bak....

-94 MB C180

-86 MB 190 2,3-16V

-81 Opel Ascona B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det der, bedre jo nyere bilen er... Iallefall om man skal ha seg en vanlig bruksbil. Men har ikke fått med meg att 2,5 bruker å være så mye bedre utstyrt?

Også: 2,3 har "lamell-sperre" (LSD), medan 2,5 har ASD (eletronisk/hydraulisk styrt.

Har inntrykk av att LSD er mere egnet til å leke seg med, eller "drifting" som noen går så langt og kaller det, og det er jo det disse bilene passer best til :)

Største svakheten (og kanskje eneste :m'm: ) med disse bilene etter min mening er rustangrep under "hjulbuelister" bak....

ja det kan være..:)..men utstyr som helskinn 4x elektrsike vinduer..2veis takluke, varmeseter og elektriske stoler føler eg ofte er utstyr mann finner mest i 2,5 av di som har lagt på for salg på nette det siste året..:)..men det er min erfaring då..:)ikke skyt meg om eg tar helt feil:Phehe

BMW 523i 96mod.

Mercedes 190E 92mod.--> (Solgt)Bilder

Det er Tysker som gjelder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..det eg mener er at jo det hender jo at 2,3 har endel av dette også.,.men at det ofte er mye emr skjeldent en i en 2,5..AC virker som ofte begge modelene har..:)..men samma det..190 16v i seg selv er en rå bil:D kunne godt tenkt meg en med tiden:)...

BMW 523i 96mod.

Mercedes 190E 92mod.--> (Solgt)Bilder

Det er Tysker som gjelder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider