Gå til innhold

Trenger hjelp med forsterker!

Ranger emnet


levii

Anbefalte innlegg

driver du med reklame for soundstream el? er jo bare det du anbefaler, syns personlig at levii burde se og helst høre forskjellige høytalere og forsterkere før han bestemmer seg, for til syvene og sist så er det jo om han er fornøyd som betyr no, ikke om han kjøper soundstream, hertz eller no annet merke...

 

Ikke noe spesiellt reklame for Soundstream, men har hørt mye bilstereo, dømt bilstereo i mange år i nm,sm og em, 2x norgesmester selv, samt forhandler bla Hertz og Soundstream så vil jeg påstå at jeg har førstehåndskjennskap til elementene. Har montert inn SST koaxene i 8 eller 9 kundebiler og har de selv i min daglige bil så jeg vet hva de står for.

 

Hertz elementene er på ingen måte dårlige men når man kan få sst til en lavere pris så er det ikke noe å lure på synes jeg.

 

Hvis det er så at det ikke går med elementer i bakdørene så kan man f.eks biampe koaxene foran med 4 kanaleren. Ikke mange koaxer til under 1000,- man kan det med.

 

Uansett så er det helt riktig at det er trådstarter som skal bli fornøyd med sitt anlegg og ingen andre.

 

Her har du hva jeg holder på med om dagen så skjønner du nok hvorfor jeg heter Soundstream Arosa på dette forumet.

Engen Audio:Seat "spore fullstendig av" Arosa - ¤¤ BILSTEREOFORUMET ¤¤

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som du kan sakene dine og at du vet hva du snakker om er jo helt klart. tror det er mange her som anbefaler ting i hytt og gevær uten og vite hva de egentelig anbefaler og hva den som spørr er ute etter. lett å se seg vill på både watt og fancy utseende, så det er fint at det er seriøse folk som deg som kan rettlede oss uerfarene. jeg for min del har ikke hørt så mye forskjellig rf, jbl, dynabel pioneer og slikt, så er vel ute etter mer erfaring på dette området, har vel ikke byggd mer en tre anlegg, er igang å planlegger det fjerde. så hvis du tok dette som en fornærmelse så unnskylder jeg.

nei, ja så det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tilbakemeldinger!

Ettersom jeg skjønner at Soundsteam Arosa er guruen på dette feltet så har jeg vurdert å få meg noen soundstream høytalere, men hva i alle dager er å biampe koaxene? :P

 

Hvor kan jeg få kjøpt meg Tarantula serien til Soundstream + forsterkerne du nevnte?

 

Og SkodaTurbo, godt du har prøvd ut å ha bakhøytalere i vectra, så ikke trengte å gjøre det for så å finne ut at det var waste of money, takk:D

 

Men angående høytalere i hattehyllen så er jeg skeptisk, ettersom 90% av forumbrukerne her i audio delen er sterke motstandere av dette.

 

Er også redd for at bare 2 høytalere vil bli i minste laget, men så har jeg ikke prøvd enda så er ikke sikker. Skal jo ha en basskasse bak i tillegg så kan det være at det blir for mye bass i forhold til lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bi betyr 2.

Du har sikkert høyrt om biler som har bixenon, (xenon i nærlys og fjernlys) biwiring i stereosamenheng (2 høgtalerledninger ifra forsterker til høgtaler) osv

 

Biamping betyr at du bruker 2 forsterkere.

I tilfellet Soundstream Arosa forteller om, kan du koble diskanten ifra mellomtone/bass på soundstream høgtaleren.

Da kan du koble 1 forsterker på kvar av elementene.

Da har du fleire valgmuligheiter på justering av lyden.

 

Eg har sjølv eit 3-vegs system framme i bilen som eg har biampa. (diskant og mellomtone har ein forsterker og mellombassen har ein annen forsterker)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som du kan sakene dine og at du vet hva du snakker om er jo helt klart. tror det er mange her som anbefaler ting i hytt og gevær uten og vite hva de egentelig anbefaler og hva den som spørr er ute etter. lett å se seg vill på både watt og fancy utseende, så det er fint at det er seriøse folk som deg som kan rettlede oss uerfarene. jeg for min del har ikke hørt så mye forskjellig rf, jbl, dynabel pioneer og slikt, så er vel ute etter mer erfaring på dette området, har vel ikke byggd mer en tre anlegg, er igang å planlegger det fjerde. så hvis du tok dette som en fornærmelse så unnskylder jeg.

 

Skjønner godt din skepsis og på ett forum som dette så er det mye rart så man skal være litt skeptisk. Tok overhodet ikke ditt innlegg som en fornærmelse.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår