Audisb4 Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Kommer en helsikens klakking fra det stempelet som jeg tror er til vakumpumpen,har hørt at jeg kan bare fjerne det,men motoren kunne rase visst jeg kjørte for hardt eller bremset hardt. noen som har peiling? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weezel Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Bare å fjerne, du har fortsatt naturlig vakum fra innsuget. Og du vil ikke rase noenting uten dette staget, heller med - dersom pumpa en dag skulle skjære seg tar den gjerne med seg kam og ventiler i samme slengen om staget står i. Gjort på 10 minutter :) Siter - 92 Audi S4 2.2T quattro x 92 Audi 80 2.3 quattro x 96 Volvo 460 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 konge;)allerede fått det ut.,va på tide og slippe å irritere meg over den lyden:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Tror jeg har akkuratt den samme lyden. Men jeg klarer ikke helt å tenke meg at ingenørene i ingolstad har satt noe i motoren som ikke er nødvendig? Har du et bilde av hva du tok ut/tekst over hva du gjorde? Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Gjort dette på min også:) høres rart ut ja, men funker:D Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weezel Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Tror jeg har akkuratt den samme lyden.Men jeg klarer ikke helt å tenke meg at ingenørene i ingolstad har satt noe i motoren som ikke er nødvendig? Har du et bilde av hva du tok ut/tekst over hva du gjorde? Først tar du av vakumslangen på pumpa. Så skrur du ut de fire skruene i hvert hjørne som holder den til toppen og da vil du se et stag som stikker ut av toppen. Dette bare drar du ut, for så å skru vakumpumpa pent på plass igjen, og deretter sette på plass vakumslangen. Angrer du er det bare å sette det tilbake, men eneste grunnen til å ha denne pumpa er hvis du er en jævel til å venstrebremse samtidig som du gir full gass og irriterer deg over at du ikke har full bremsekraftforsterker samtidig. Hvis du absolutt vil ha pumpa til å være funksjonell, men vil bli kvitt lyden, kan du shimse opp "dytteren" som staget dytter på i pumpa. Siter - 92 Audi S4 2.2T quattro x 92 Audi 80 2.3 quattro x 96 Volvo 460 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Tror jeg har akkuratt den samme lyden.Men jeg klarer ikke helt å tenke meg at ingenørene i ingolstad har satt noe i motoren som ikke er nødvendig? Har du et bilde av hva du tok ut/tekst over hva du gjorde? Stemmer som Weezel skriver. jeg har kjørt uten dette staget i mange år og bremsene er like gode såfremt man ikke pumpebremser samtidig som man gir gass! Er 2 13mm muttrer for å løsne pumpa på en 2.3 AAR-motor, men fremgangsmåten er den samme for alle. Skru av pumpa, ta ut staget og skru på igjen pumpa :) På bildet under er det ringet rundt der staget skulle ha stått inn mot kammen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.