Gå til innhold

Vakumpumpe Ng 2.3

Ranger emnet

Audisb4

Anbefalte innlegg

Bare å fjerne, du har fortsatt naturlig vakum fra innsuget.

Og du vil ikke rase noenting uten dette staget, heller med - dersom pumpa en dag skulle skjære seg tar den gjerne med seg kam og ventiler i samme slengen om staget står i.

Gjort på 10 minutter :)

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har akkuratt den samme lyden.

Men jeg klarer ikke helt å tenke meg at ingenørene i ingolstad har satt noe i motoren som ikke er nødvendig?

Har du et bilde av hva du tok ut/tekst over hva du gjorde?

Først tar du av vakumslangen på pumpa. Så skrur du ut de fire skruene i hvert hjørne som holder den til toppen og da vil du se et stag som stikker ut av toppen. Dette bare drar du ut, for så å skru vakumpumpa pent på plass igjen, og deretter sette på plass vakumslangen.

Angrer du er det bare å sette det tilbake, men eneste grunnen til å ha denne pumpa er hvis du er en jævel til å venstrebremse samtidig som du gir full gass og irriterer deg over at du ikke har full bremsekraftforsterker samtidig.

Hvis du absolutt vil ha pumpa til å være funksjonell, men vil bli kvitt lyden, kan du shimse opp "dytteren" som staget dytter på i pumpa.

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har akkuratt den samme lyden.

Men jeg klarer ikke helt å tenke meg at ingenørene i ingolstad har satt noe i motoren som ikke er nødvendig?

Har du et bilde av hva du tok ut/tekst over hva du gjorde?

Stemmer som Weezel skriver. jeg har kjørt uten dette staget i mange år og bremsene er like gode såfremt man ikke pumpebremser samtidig som man gir gass!

Er 2 13mm muttrer for å løsne pumpa på en 2.3 AAR-motor, men fremgangsmåten er den samme for alle. Skru av pumpa, ta ut staget og skru på igjen pumpa :)

På bildet under er det ringet rundt der staget skulle ha stått inn mot kammen.

Temp.fler.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider