Gå til innhold

Originalt opplegg for ekstralys

Ranger emnet

slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Jeg skal montere ett par ekstra lyskastere framme, og siden jeg har nok MacGuyver koblinger i bilen, tenkte jeg å bruke originalt opplegg, hvis det finnes (har original bryter for ekstralys i bilen). Hvor kobler jeg i såfall på lyktene, og er det allerede relee i bilen, eller må jeg sette opp eget?

Gjelder en 85mod 744GL.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil har jeg en slik bryter til ekstralys i dashbordet, ved tåkelysbryterne. Ledningsnettet som går fra bryteren, gjennom sikringsboksen og ut til ekstralysene ser originalt ut. Men det er jo ganske spinkelt, så jeg la opp nytt og brukte bare de originale ledningene som styrestrøm.

Hvordan det er koblet, hvilken sikring det var og hvor releet ligger har jeg ikke peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikringen er det enkelt å finne ut av...bare les i 20 sekunder på etiketten bak på askebegeret, er sikker på du ser FOG LAMPS der et sted.. :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er den ene av de tre nederste. Står Fog Lamps på den, med "optional" i parantès.

nærmest girspaken...som ligger på langs. Sikringen hos min var smelta da jeg fikk bilen.... idioten satte inn 90w grøftelyspærer

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider